نماینده مردم زاهدان در مجلس:

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نقش مهمی در پشتیبانی از تولید دارد

شهریاری گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با داشتن مزایای خوبی همچون امکان برخورداری از مستمری بازنشستگی نقش مهم و تاثیرگذاری در پاسخگویی به بخشی از مطالبات و حق و حقوق شهروندی روستاییان و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسینعلی شهریارینماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بیمه‌های اجتماعی در ایجاد امنیت شغلی و آرامش روانی روستاییان و عشایر نقش مهمی دارد لذا ضروری بوده تا تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده، مستمر و همیشگی در استان صورت گرفته و از ظرفیت روحانیت، معتمدین و دهیاران بیشتر استفاده شود.

او افزود: در ادوار گذشته مجلس تلاش‌های زیادی برای تصویب قوانین در جهت حمایت از روستاییان و توسعه بیمه اجتماعی، صورت گرفته است.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف که از اقشار مولد و در عین حال آسیب‌پذیر هستند در مجلس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و تلاش می‌شود تا در راستا توانمندسازی و حفظ سلامت روحی و روانی خانواده‌های بی‌بضاعت از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی سیستان وبلوچستان نیز در این نشست با اشاره به کسب موفقیت صندوق بیمه اجتماعی در سامانه شفافیت دستگاه‌ها و سازمان‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: شفافیت عملکرد صندوق بیمه اجتماعی پاسخی مطلوب و رضایت‌‍بخش برای کسب اعتماد عمومی و صیانت از سرمایه‌های صندوق است.

امان الله شاقوزایی با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌ها و بیمه رایگان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری صندوق خاطرنشان کرد: حمایت مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در جهت افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی در استان نیازمند به توجه ویژه است.

او  بیان کرد: اهداف و فعالیت‌های این صندوق مبتنی بر حفظ عزت نفس و کرامت انسانی بوده و در شرایط سخت می‌تواند آسایش و رفاه نسبی را برای بیمه‌شدگان و خانواده‌های آنان فراهم کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.