بسته اخبار حوادث ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

دستگیری عاملان سرقت‌های مسلحانه در "ایرانشهر/ کشف ۵۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در سیستان و بلوچستان

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

دستگیری عاملان سرقت های مسلحانه در "ایرانشهر"

با تلاش شبانه روزی پلیس امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر عاملان سرقت‌های مسلحانه در شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ"حسن کیخا" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر بیان داشت: در پی گزارش چند فقره سرقت مسلحانه خودرو و گوشی در شهرستان ایرانشهر رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: عوامل پلیس شهرستان طی یک سری اقدامات گسترده اطلاعاتی، فنی و پلیسی با گشت زنی هدفمند در سطح شهر، متهمان را شناسایی که در یکی از خیابان‌های سطح شهر قصد سرقت مسلحانه دیگری را از شهروندان داشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ماموران انتظامی به صورت نامحسوس سارقان مسلح را تحت تعقیب و رصد اطلاعاتی خود قرار دادند که در این عملیات متهمان به محض مشاهده ماموران با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار می‌کنند که نهایتا طی تعقیب و گریز وسیله نقلیه آنان متوقف می‌شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهمان به محض پیاده شدن از موتور سیکلت قصد تیراندازی به سمت ماموران را داشتند که با سرعت عمل پلیس مواجه و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ کیخا اظهار داشت: در این عملیات ضمن دستگیری ۲ سارق مسلح سابقه دار در بازرسی از آنان ۲ قبضه سلاح کلت کمری و مقداری مهمات جنگی کشف کردند.

او با اشاره به توقیف یک دستگاه موتور سیکلت از این متهمان بیان داشت: با هماهنگی قضایی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

سارقان خودرو در سراوان دستگیر شد

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان سراوان سارقان خودرو شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ"داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان بیان داشت: در پی سرقت یک دستگاه خودروی تویوتا در هفتم فروردین ماه سال جاری در شهرستان سراوان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته ماموران موفق شدند دو نفر غیر ایرانی را به عنوان عاملان این سرقت شناسایی و در ۲ عملیات جداگانه و ضربتی افراد دستگیر و جهت تحقیقات به مقر پلیس آگاهی هدایت گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان ادامه داد متهمین در بازجوئی بعمل آمده به شکستن شیشه خودروی مورد نظر و سرقت آن اعتراف و اظهار داشتند خودروی موردنظر را جهت فروش به شهرستان زاهدان انتقال داده اند که خودروی سرقتی در زاهدان کشف و متهمین جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و در خصوص سایر جرائم ارتکابی افراد تحقیقات ادامه دارد.

کشف ۷ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۷ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی بیان داشت: در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی و برقراری نظم و امنیت در شهرستان خاش، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان اجرا شد.

او تصریح کرد: ماموران با تقویت گشت‌های انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و کشف ۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، مقادیری انواع مواد مخدر کشف و موفق به دستگیری ۲ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش در خاتمه ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام دارند.

سارقان حین سرقت توسط پلیس زابل دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارقان منزل حین سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی بیان داشت:درساعت ۲۲:۲۸ شب گذشته، در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و گزارش خبری مبنی بر حضوردو فرد ناشناس در منزل او، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در محل حاضر شدند.

او  افزود: فرد تماس گیرنده پس از حضور ماموران پلیس در محل بیان داشت که به همراه خانواده جهت انجام خرید به بیرون رفته بودم که هنگام برگشت وحین ورود به منزل متوجه سر و صدا از داخل منزل و حضورافردی ناشناس شده که بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع می‌دهد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران با هوشیاری کامل وارد منزل شده و با یک عملیات غافلگیرانه، سارقین را که در حال باز کردن اسپیلت از داخل منزل بودند را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: متهمین که بین ۲۴ تا ۲۹ سال سن دارند پس از انتقال به کلانتری، در بازجویی‌های فنی پلیس به ۴ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف کردند که دراین رابطه پرونده تشکیل و متهمین برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد سریع ماموران، اقدام درست و به موقع صاحب خانه را بسیار تاثیرگذار دانسته و بیان کرد: رعایت نکات ایمنی قبل از خارج شدن ازمنزل، از عوامل مهم در پیشگیری از سرقت می‌باشد که ابتدایی‌ترین آن‌ها اطمینان حاصل نمودن از سالم بودن قفل‌های درب منازل می‌باشد.

کشف ۵۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۵۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در عملیات ماموران انتظامی شهرستان "زاهدان" طی بازرسی از ۲ دستگاه تانکر سوخت کش خبر داد.

سردار "احمد طاهری، اظهار داشت: عملیات تکاوران انتظامی استان سیستان و بلوچستان در طرح مبارزه با قاچاق سوخت که با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد و پلیس استان موفق به کشف سوخت‌های قاچاق و خارج عرضه توزیع شدند.

او  با اشاره به اجرای این طرح در بازه زمانی ۲۴ ساعته در شهرستان "زاهدان"، افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و پلیس مرکز استان، با شناسایی متخلفان و در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی سوخت کش ۵۰ هزار و ۴۵۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از نوع گازوئیل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این مقدار سوخت کشف شده در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان "زاهدان" بوده است، عنوان کرد: در این رابطه ۲ دستگاه تریلی سوخت کش توقیف و ۴ فرد متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگیر عاملان قتل مسلحانه جوان ۲۱ ساله ایرانشهری کمتر از ۴۸ ساعت

با تلاش گسترده و شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر عاملان قتل مسلحانه جوان ۲۱ ساله کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

 سرهنگ" حسن کیخا" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر درباره جرئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبر یک فقره تیراندازی منجر به فوت جوانی ۲۱ ساله در یکی از خیابان‌های شهرستان ایرانشهر به پلیس، موضوع با حساسیت ویژه تحت پیگیرد قضایی و انتظامی ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر قرار گفت.

او  افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، ساعت ۲۳ شب نوزدهم فروردین ماه سال جاری سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ با علت و انگیزه قبلی با استفاده از سلاح کلاش به سمت این جوان شلیک کرده که منجر به فوت او شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهارداشت: با آغاز عملیات گسترده پلیسی و اشرافیت و همچنین رصد اطلاعاتی ماموران، متهمان در کمتر از ۴۸ ساعت از وقوع قتل شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند که در بازرسی از آنان یک قبضه سلاح کلاش، ۵ تیغه خشاب و ۷۰ تیر جنگی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه علت و انگیزه این اقدام مجرمانه توسط ۲ متهم دستگیر شده اختلاف مالی با مقتول بوده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با پایان تحقیقات متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کشف مرغ غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از کامیون

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمارازتوقیف خودروی حامل یک هزار قطعه مرغ غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیار ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ عمار استان در حین گشت زنی و کنترل در محور"ایرانشهر-بمپور" به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و خودرو را متوقف نمودند.

او  با بیان اینکه در بازرسی ماموران از کامیون مذکور یک هزار قطعه مرغ زنده به وزن ۲ تن و ۵۰۰ کیلو گرم فاقد مجوز قانونی و دامپزشکی کشف شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

انهدام ۷۵ باند قاچاق مواد مخدر و کشف ۱۵۶ تن مواد افیونی در سیستان و بلوچستان/رشد ۱۱ درصدی کشفیات مواد مخدرسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به انهدام ۷۵ باند قاچاق مواد مخدر و ضربه سنگین بر پیکره سوداگران که منجر به کشف ۱۵۶ تن انوع مواد افیونی در استان طی یکسال گذشته شد، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است.

 سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در اولین نشست فرماندهان، معاونان، روسای پلیس‌های تخصصی انتظامی استان در سال ۱۴۰۰ که با حضور "سردار کرمی" فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سپاه قدس جنوب شرق کشور در ستاد انتظامی استان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب ها، فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان ۶ شهید نیروی انتظامی و همچنین ۳۱ جانباز را در مقابله با اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر، تامین امنیت استان تقدیم انقلاب و کشور کرد که به روح پر فتوح همه این عزیزان درود می‌فرستیم.

او با اشاره به ورود به سال جدید و برنامه‌ها و اقدامات انتظامی استان، افزود: نیروی انتظامی همه ساله در اوایل سال برخی برنامه‌ها را هدف گذاری می‌کند وما هم در مجموعه انتطامی استان سعی مان بر این است که با برنامه ریزی جامع و تمرکز اولویت ها، برنامه‌ها را تا رسیدن به نتیجه و هدف گذاری نهایی عملی نماییم.

فرمانده انتظامی استان، مبارزه با مواد مخدر، کاهش وقوع تصادفات جاده ای، مبارزه با جرایم خشن و برخورد با اشرار و سارقین و همچنین برخورد با متخلفان اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از اولویت‌های مهم این فرماندهی بر شمرد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان با پشتوانه بسیار قوی و برادرانه و همدلی با دستگاه‌های امنیتی، سپاه پاسداران، اعضای شورای تامین و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اقدامات خوبی را در سال گذشته به مرحله اجرا درآورد و به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرد.

سردار طاهری به پدیده شوم در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۹ مجموعه ۱۵۶ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این مدت ۷۵ باند قاچاق مواد مخدر که از آن سوی مرز‌ها توسط دشمنان و استکبار هدایت و حمایت می‌شدند، متلاشی و ضمن دستگیری سرکرده و اعضاء و یا به هلاکت رساندن برخی آنان، ضربه سنگینی بر پیکره سوداگران مرگ وارد نموده و موفق شدیم بسیاری از اموال و املاک نا صواب آن‌ها را شناسایی و معرفی نماییم.

فرمانده انتظامی استان به سرقت‌های مسلحانه و به عنف اشاره کرد وخاظر نشان نمود: با توجه به همجواری استان با برخی کشور‌ها و تحرکات دشمنان و گروهک ها، موضوع برخورد با جرایم خشن به ویژه سرقت‌های مسلحانه را در سال ۹۹ تشدید نمودیم و خوشبختانه در کشف سرقت‌های مسلحانه در مجموع ۹۲ درصد وقوع سرقت‌ها را کشف شناسایی و اعضاء آن دستگیر کردیم.

او  با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در موضوع میزان وقوع سرقت در آخرین رتبه کشوری قرار دارد، اضافه کرد: علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها و موانع سعی ما بر این است که با همدلی و هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی، نظامی از وقوع سرقت پیشگیری شود چرا که عقیده ما این است که حتی یک سرقت هم نباید در استان رخ دهد.

سردار طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری مجموعه انتظامی استان و همچنین سایر دستگاه‌های نظامی و امنیتی و همچنین همکاری بانک‌ها و ... هیچ سرقت مسلحانه خشن نداشتیم، افزود: تمام مجتمع‌ها، پاساژ‌ها و بانک‌ها و سایر مجتمع‌های تجاری مجهز به دروبین‌های مداربسته هستند و نظر بر این است که این اقدام با همکاری دستگاه‌ها در سایر اصناف نیز تقویت شود

رئیس پلیس استان به موضوع قتل به عنوان یکی موضوعات مهم و نگرانی‌های این استان اشاره کرد و افزود: با تلاش اقدامات صورت گرفته مجموعه انتظامی استان ۸۷ درصد پروند‌های های مربوط به قتل کشف شده اند البته ما به دنبال این نیستیم که جرم رخ دهد و کشف شود، به دنبال آنیم که از وقوع جرم جلوگیری شود و در پیشگیری از این نوع جرایم می‌بایست تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده و برنامه ریزی فرهنگی گسترده‌ای را انجام دهند و آن گونه که در جلسات متعدد همچون در شورای فرهنگ عمومی استان نیز عنوان شده این برنامه‌ها نه فقط تدوین شود، بلکه در سطح استان عملی شده تا بازخورد لازم را داشته باشد.

دستگیری ۲ شرور مسلح در عملیات ضربتی پلیس "دلگان"

۲ شرور مسلح که با اقدامات مجرمانه و تیراندازی به سمت منزلی در شهرستان دلگان باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی شده بودند، در عملیات ضربتی پلیس استان و شهرستان دلگان شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت شکایات مردمی مبنی بر انجام اقدامات شرورانه توسط افردی در یکی از بخش‌های توابع شهرستان دلگان که با استفاده از سلاح گرم و تیراندازی به سمت منزل شهروندی باعث ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمایی را فراهم نموده بودند، بلافاصله شناسایی و دستگیری عاملان مسلح این اقدام، به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان و شهرستان دلگان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اشرافیت اطلاعاتی و رصد فعالیت مجرمانه متهمان، عاملان این اقدام را که ۲ شرور سابقه دار و مسلح بودند شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق به دستگیری هر ۲ شرور شده و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک قبضه کلت کمری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد شرور دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری و شرارت بودند، خاطر نشان کرد: امنیت مردم استان سیستان و بلوچستان خط قرمز پلیس است چنانچه فرد یا افرادی بخواهند با اقدامات مجرمانه و شرارت آمیز خود با هر هدفی امنیت و آرامش استان و مردم را بر هم زنند با برخورد قاطع و سخت پلیس و دستگاه قضایی روبرو خواهند شد از مردم و هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم، هرگونه موارد مشکوک و رفتار مجرمانه را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

به گفته سردار طاهری، پس از پایان تحقیقات پلیسی، متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار