کی‌یف خواستار استقرار سامانه‌های پاتریوت آمریکا در اوکراین شد

اوکراین از آمریکا خواست تا به جای لهستان، سامانه‌های دفاعی پاتریوت در این کشور مستقر شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اوکراین از آمریکا خواست تا سامانه‌های پاتریوت خود را به جای استقرار در لهستان در این کشور مستقر کند.

«آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین از آمریکا خواسته است تا برای دفاع از غرب در برابر روسیه، سیستم‌های موشکی پاتریوت خود را به جای لهستان در اوکراین مستقر کند.

یرماک در گفت‌وگو با مجله تایم مدعی شد: «اوکراین در برابر روسیه ایستاده است و مبارزه می‌کند. نه فقط برای خودمان بلکه برای غرب، آمریکا موشک‌های پاتریوت خود را در لهستان مستقر می‌کند؟ آن‌ها باید اینجا باشند.»

هفته گذشته زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از ناتو خواستار سرعت بخشیدن به عضویت اوکراین در این اتحادیه شد و گفت: «عضویت در ناتو تنها راه پایان دادن به جنگ در دونباس است.»

قوانین عضویت ناتو اجازه نمی‌دهد هر کشوری که درگیری‌های داخلی یا اختلافات ارضی خارجی دارد، تا زمان حل این اختلافات به اتحادیه بپیوندد.

آمریکا قصد دارد استقرار دو سامانه پاتریوت را در لهستان از سال ۲۰۲۲ آغاز کند و ورشو این سیستم‌ها را با قیمت ۵.۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. معامله پاتریوت پس از سال‌ها تأخیر در سال ۲۰۱۸ منعقد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار