خسارت به هزار و ۱۳۰ واحد زلزله زده در مریوان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: هزار و ۱۳۰ واحد صدمه دیده ناشی از زلزله در مریوان نیازمند نوسازی، تعمیر و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: براساس برآورد‌های به عمل آمده در مجموع بیش از هفت هزار واحد مسکونی و دامی و تجاری در ۱۰۱ روستا مورد ارزیابی قرار گرفت که از این میزان ۷۸۵ واحد نیاز به نوسازی و ۳۴۵ واحد نیازمند تعمیر و مقاوم سازی بوده که در اسرع وقت کار ساماندهی این واحد‌ها انجام می‌شود.

او افزود: مناطق آسیب دیده شهری و روستایی توسط ستاد مدیریت بحران استان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز خدمات امدادی و آواربرداری احتمالی به مردم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به نحوه ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله زده مریوان اشاره کرد و گفت: در این زلزله به مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های مریوان خسارتی وارد شده بود که بررسی کارشناسی برآورد میزان خسارت به سرعت انجام شد.

ملکی به نحوه پرداخت تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده از زلزله مریوان هم اشاره و عنوان کرد: با توجه به نگاه دولت در خصوص تسهیل در امر کمک رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده کشور، در این راستا تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به مردم پرداخت خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: در حال حاضر دستگاه‌های خدمات رسان امور زیر بنایی آب و برق و گاز را ارائه کرده و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.