استخراج ۵.۲ میلیون تن مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال و ذخیره قطعی این معادن حدود ۸۹۰ میلیون تُن برآورد شده است.

او افزود: هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت در استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


قاسمی اضافه کرد: پارسال ۳۸ میلیارد ریال از بهره‌برداران معادن استان بابت حقوق دولتی مرتبط با برداشت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی دریافت شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ افزون‌بر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: حقوق دولتی معادن در سطح ملی و استانی هفت برابر شده که پس از دریافت آن و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می‌شود.

قاسمی ادامه داد: ۱۲ درصد از حقوق دولتی دریافتی از معادن نیز به‌منظور احیای جنگل‌ها و منابع‌طبیعی مجاور معادن اختصاص داده و هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.