۲۲۴۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستا‌های سمنان داوطلب شدند

ستاد انتخابات استان سمنان از ثبت نام دو هزار و ۲۴۵ نفر برای نامزدی در انتخابات شورای اسلامی روستا‌های استان خبر داد که از این تعداد ۱۶۲ نفر زن و دو هزار و ۸۳ نفر مرد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نگاهی به آمار منتشر شده از سوی ستاد انتخابات استان سمنان نشان می‌دهد مجموعاً دو هزار و ۲۴۵ نفر برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستا‌های استان سمنان نام نویسی کرده‌اند که دو هزار و ۸۳ نفر از این بین مرد و ۱۶۲ نفر زن هستند از سوی دیگر شاهرود با ۶۱۱ نامزد ثبت نامی بیشترین تعداد ثبت نام‌ها را به خود اختصاص داده است.

در دامغان ۵۹۹ نفر، در سمنان ۸۸ نفر، در گرمسار ۲۳۸ نفر، در مهدی‌شهر ۱۴۹ نفر، در میامی ۳۳۱ نفر، در سرخه ۸۴ و در آرادان ۱۴۵ نفر برای کرسی‌های شورای اسلامی روستا‌های استان سمنان نام نویسی کرده و قرار است در کارزار انتخاباتی همزمان با خرداد ماه ۱۴۰۰ با هم به رقابت بپردازند.

یک هزار و ۸۹۰ نفر از داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستا‌های استان سمنان علی‌رغم توصیه ستاد کرونا بازهم به صورت حضوری و فقط ۳۵۵ نفر به صورت غیرحضوری نام نویسی کردند که این امر خود یک موضوع قابل توجه برای کسانی محسوب می‌شوند که قرار است نظارت بر اجرای قوانین را در دستور کار داشته باشند، اما کمتر به توصیه مسئولان و قانون گذاران و مجریان آن وقعی نهاده‌اند.

یک نفر از نامزد‌های ثبت نامی در انتخابات شورای روستا‌های استان سمنان دارای مدرک دکترا، ۱۰۵ نفر فوق لیسانس، ۴۲۲ نفر لیسانس، ۱۶ نفر تحصیلات حوزوی، ۱۸۳ نفر فوق دیپلم، ۵۳۶ نفر دیپلم و ۹۸۲ نفر زیر دیپلم هستند که این موضوع هم خود یک نکته قابل توجه است که نزدیک به ۴۰ درصد از نامزد‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.

استان سمنان دارای ۲۸۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و دارای شورای اسلامی هستند که در خردادماه و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری تکلیف شورای این روستا‌ها هم در کنار شهر‌های استان سمنان روشن می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار