کشمیری:

رعایت ۵۰ درصدی بهداشت برای جلوگیری از شیوع کرونا کافی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رعایت ۵۰ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا کافی نیست بلکه برای پیشگیری رعایت اصول باید بالای ۹۰ درصد باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر محمد اسماعیل مطلق  مشاور معاون بهداشت و نماینده وزیر بهداشت در بررسی وضعیت کرونا در استان بوشهر با ابلاغ پیام ویژه تشکر وزیر بهداشت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص زحمات مجموعه دانشگاه در مبارزه با بیماری عنوان کرد: وزیر بهداشت در نشست‌ها همیشه بر بالا بودن سواد سلامت مردم استان بوشهر تأکید دارد.

او ادامه داد:با این‌حال باگذشت چهار روز از مهلت ۱۰ روزه‌ محدودیت‌ها هنوز این محدودیت‌ها به‌صورت کامل اجرا نشده که باید بررسی شود که علت رعایت نشدن این محدودیت‌ها چه بوده است.

دکتر مطلق تاکید کرد: برای حساس کردن مردم نسبت به ویروس باید از خانواده‌هایی که درگیر کرونا بودند استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت گفت: نمی‌توانیم بگوییم کجای اوج بیماری هستیم، زیرا بعد از عبور از موج مشخص می‌شود که در چه مقطعی در اوج بودیم.


بیشتر بخوانید


دکتر سعید کشمیری با اشاره به بالا بودن سطح آگاهی مردم استان بوشهر و همراهی همیشگی آنان، افزود: رعایت ۵۰ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کافی نیست بلکه برای پیشگیری از شیوع بیماری رعایت اصول باید بالای ۹۰ درصد باشد.

او، با اشاره به اینکه اکنون شیوع کرونا به صورت روستایی و محله‌ای شده است، بیان کرد: شاهد بودیم که یک مسافر بیمار از استان دیگر توانست ۵۰ نفر از یک خانواده را آلوده کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در یک سال گذشته تجهیزات بهداشتی و درمانی و زیادی به استان بوشهر اضافه شده بااین‌حال باید مراقب بود که وضعیت بیش از این از کنترل خارج نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: مشکلاتی درخصوص اجرای کامل محدودیت‌ها وجود دارد بااین‌حال فرمانداران شهرستان‌ها برای همکاری و اجرای دقیق محدودیت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: به دلیل افزایش مراجعه‌کنندگان تهیه کیت‌های تشخیص کرونا دشوار شده است بااین‌حال این کار به‌سختی انجام می‌شود.

او، به نقل از معاون بهداشت وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: با اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، تمامی کادر بهداشت و درمان استان واکسینه شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.