۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن خانه

اگر بالکن، بام و یا تراس دارید، می‌توانید سبزیجات، حبوبات، گیاهان و گل‌هایی را در آن پرورش دهید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به بالکن، تراس و یا بام دسترسی دارید می‌توانید یک باغچه کوچک در آن راه اندازید.

۱۰ سوالی که باید درمورد بالکن، بام و یا تراس بپرسید.

۱- اگر داخل یک آپارتمان زندگی می‌کنید، آیا اجازه این کار را دارید؟ قبل از شروع حتما از قوانین آپارتمانتان آگاهی داشته باشید.

۲- آیا بالکن و یا بام شما می‌تواند وزن اضافه شده‌ی گلدان‌های پر از خاک را تحمل کند؟ گلدان‌های سرامیکی وزن زیادی دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد از گلدان‌های برنجی، پلاستیکی و یا فایبرگلاس و کیسه‌های رشد پارچه‌ای با مخلوط سبک خاک استفاده کنید.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۳- چگونه به گلدان‌هایتان آب می‌دهید؟ اگر روی بام پرورش می‌دهید، راه طولانی است. می‌توانید گلدان‌های آبیاری قطره‌ای یا خود‌آبیاری را در نظر بگیرید. آیا آب اضافی گلدان‌های شما به خانه همسایه پایین می‌رود؟ بشقاب یا سینی زیر گیاهان خود قرار دهید تا آب‌های اضافی آن جمع شود.

۴- بهترین گیاهانی که می‌توان در بالکن و یا تراس پرورش داد، چه گیاهانی هستند؟ انتخاب گیاه درست برای مکانی که برایش در نظر گرفتید بسیار مهم است. فضا را برای چیزی که قرار نیست نتیجه دهد، اصراف نکنید. مقدار نور خورشید که به آن می‌تابد، حیاتی‌ترین سوال است.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

آیا بالکن شما رو به جنوب است و در طول روز نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند؟ کاکتوس‌هاو بسیاری از گل‌ها و سبزیجات اگر خوب آبیاری شوند، این فضا را دوست دارند.

اگر بالکن شما رو به شمال است و یا توسط بقیه ساختمان‌ها سایه انداخته شده است، به گیاهان کم نور مانند: حسن یوسف، سرخس، گل حنا، چنار و بارهنگ توجه کنید.

بسیاری از مردم در مورد نور زیاده‌روی می‌کنند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از سبزیجات به ۶ تا ۸ ساعت از شبانه‌روز نور نیاز دارند.

۵- آیا در بالکن یا تراس شما باد می‌وزد؟ از هرگونه شرایط آگاهی داشته باشید. هرچقدر ارتفاع بیشتر باشد، وزش باد بیشتر است و وزش باد گرم و خشک می‌تواند گیاه شما را به سرعت خشک کند. از توری‌ها و یا سیم‌های مشبک که می‌تواند باد‌های غالب را مسدود کند استفاده کنید. این شبکه‌ها حریم حصوصی را نیز افزایش می‌دهد.

بعضی از گیاهان خانگی شما ممکن است تعطیلات تابستانی در فضای باز را دوست داشته باشند. آن‌ها را به تدریج در مکان‌های جدید قرار دهید تا از سوختن دربرابر خورشید و باد جلوگیری کنید.

‌- بالکن یا تراس شما چقدر گرم است؟ بدون انعکاس نور خورشید از پنجره‌ها، گرما مسئله‌ساز می‌شود. کاهو به سادگی پژمرده خواهد شد. اگر مسئله گرما است، شاید با گیاهان گرمسیری بیگانه‌اید. تنها یک گلدان آلوکازیا، موز یا گل اختر می‌تواند حس جنگل را به فضا ببخشد. بالکن خود را مانند یک اتاق کوچک در فضای باز تصور کنید. اگر فضا دارید، یک میز و صندلی به آن اضافه کنید و از نشستن در فضای سبز لذت ببرید. اگر فضا بسیار پر سرو صدا است، یک فواره یا زنگ باد ممکن است کمی آرامش‌بخش باشد.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۷- فضای شما چقدر بزرگ است؟ اگر کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم از کوچک شروع کنید. باید درک کنید که چقدر وقت برای باغبانی دارید و در این کار زیاده‌روی نکنید. تخت‌ها و ظروف بزرگ و اضافی را در گوشه‌ها یا بیرون از بالکن بگذارید تا فضا مشخص شود. برای آویزان کردن سبد‌های کوچک از فضای دیوار استفاده کنید.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۸- آیا می‌خواهید خوراکی پرورش دهید؟ ممکن است نتوانید برای تمام نیازهایتان خوراکی پرورش دهید، اما مقداری حبوبات، مقداری کاهو، گوجه گیلاسی و فلفل به شما طعم تازه‌ای از تابستان می‌دهد. مطمئن شوید که در روشن‌ترین نقاط تعبیه شده‌اند.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۹- آیا زمان کافی برای مراقبت از گیاهانتان دارید؟ نگه‌داری از باغچه‌های کوچک بسیار مهم است. وقتی گیاهان به جای زمین در ظروف هستند، به آب زیادی نیاز دارند. خرید گلدان‌های خودآبیاری مفید است.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۱۰- آیا بودجه دارید؟ مراقب باشید گیاهان آماده خریداری نکنید مگر آن‌که بخواهید هزینه زیادی صرف کنید. بذر بخرید یا از دوستانتان بخواهید تا بذرهایشان را با شما به اشتراک بگذارند. قالب‌های قهوه را به ظروف زیبا برای گل تبدیل کنید (سوراخ‌هایی را در پایین آن ایجاد کنید). تنها چیزی که واقعا باید برای آن هزینه کنید، خاک گلدان با کیفیت است.

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان

۱۰ نکته برای ایجاد باغچه در بالکن منزلتان


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
گیاهان، آیینه خدایند
Canada
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
خیلی جالبه
لطف کنید طرز پرورش سبزی .میوه ووو را بدهید
تا ملت از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شوند
اینحا با وجود بدی هوا
سرگرمی و درامد بعصی از مردم اینه
آخرین اخبار