روسیه سفیر آمریکا را فراخواند

رسانه‌های خبری روسیه اعلام کردند که سفیر آمریکا در روسیه به دفتر معاونت ریاست جمهوری فراخوانده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الجزیره، خبرگزاری نووستی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که سفیر آمریکا در روسیه به دفتر معاونت ریاست جمهوری فراخوانده شده است.

این خبرگزاری افزود: روسیه به سفیر آمریکا ابلاغ کرد که اگر واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند، مسکو قاطعانه پاسخ خواهد داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که روسیه به کسی اجازه تهدید یا تحمیل دستورات از جمله ایالات متحده را نمی‌دهد.

او در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: روسیه برای بدترین سناریو‌ها در رابطه با توسعه روابط با ایالات متحده آمادگی دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود: آمریکا رویکرد احمقانه‌ای در برابر مسکو در پیش گرفته است و ما به هر نوع تحریمی که علیه روسیه اعمال شود، پاسخ خواهیم داد.

او افزود: مسکو به هر اقدام غیردوستانه واشنگتن پاسخ خواهد داد. آمریکا و متحدانش شرکای قابل اعتمادی نیستند. اظهارات واشنگتن در مورد ایجاد روابط با مسکو غیرقابل قبول است و ما انتظار داریم اقدامات مشخصی از سوی آن‌ها انجام شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا ماه گذشته در واکنش به ماجرای مسمومیت و بازداشت الکسی ناوالنی، منتقد غربگرای روسیه شماری از مقامات این کشور را تحریم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار