دادستان فریدن خبر داد:

برخورد قضایی با برگزارکنندگان عروسی و عزا/ طباخان هم جریمه می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدن از تشدید برخورد با برگزارکنندگان عروسی و عزا خبر داد و گفت: ترک فعل اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه وظایف و اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا تعقیب دارد.

مهران جدیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره دستور جدید رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم پیگیری و برخورد با ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی که جان مردم را تهدید می‌کنند، گفت: دادگستری شهرستان فریدن از زمان شیوع ویروس کرونا، برخورد با کسانی را که برخلاف دستور‌های بهداشتی ستاد کرونا عمل می‌کنند در رأس امور خود قرار داده است و با توجه به دستورالعمل جدید رئیس قوه قضائیه، حفظ و صیانت از جان مردم را برخود و همکارانمان بیشتر از پیش تکلیف خواهیم کرد و این مهم خط قرمز مسئولان قضایی خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: پیروی از دستورات کارشناسان بهداشتی ستاد کرونا برای همه بسیار حائز اهمیت است، از جمله تمام مشاغل به غیر از گروه یک که در صورت سرپیچی از تذکرات کارشناسان بهداشتی و تعطیل نکردن کسب و کار خود، بدون هیچ اغماضی واحد صنفی آن‌ها پلمب خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب فریدن درباره مقابله با ترک فعل مدیران و کارکنان افزود: در دستورالعامل ارائه شده به صراحت به این نکته اشاره شده است که ترک فعل مسئولان در صورتی که به جان، مال و سلامت مردم آسیب وارد نماید و یا آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد قابل تعقیب خواهد بود و تکلیف دادستانی ورود به این موضوعات به عنوان مدعی العموم است.

جدیدی در پایان با اشاره به موضوع تجمع‌های عروسی و عزا در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: برخورد‌ها در این موضوع بسیار جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته و ضمن این که اعمال قانون در مورد صاحبان مراسم می‌شود شامل حال طباخ‌هایی که غذای اینگونه مراسم‌ها را آماده می‌کنند هم می‌شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار