پایش ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی پارسال با محوریت رصد و پایش ملخ صحرایی پایش شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یوسفی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از آماده باش شبکه مراقبت وپایش پیش آگاهی استان در خصوص پایش مناطق مختلف استان در رابطه با ملخ صحرایی خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از دسته جات ملخ صحرایی در استان گزارش نشده است.

او افزود: به دلیل بارش کم در سال جاری هنوز هجوم ملخ‌ها به استان گزارش نشده و هم اکنون مناطق جنوب غرب کشور با این آفت درگیر هستند.

یوسفی با اشاره به اینکه پارسال در سطح ۳۰ هزار و ۲۷۴ هکتار از ارراضی کشاورزی استان مبارزه با این آفت انجام شد، گفت: بیشترین سطح مبارزه به ترتیب به شهرستان نهبندان با ۱۹ هزار و ۸۹۷ هکتار، سربیشه ۴ هزار و ۵۸۴ هکتار، درمیان ۳ هزار و ۳۳۲ هکتار، زیرکوه ۲ هزار و ۱۶۷ هکتار، فردوس با ۲۷۰ هکتار و خوسف با ۲۴ هکتار اختصاص دارد.

به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کانون یابی و پایش در اراضی در استان ادامه دارد و مردم نیز در صورت مشاهده دسته جات علف به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

او از تجهیز ناوگان سمپاشی استان وتامین سموم مورد نیاز در بحث مبارزه با ملخ و امادگی استان برای مبارزه با این آفت در مدت یک ماه خبر داد و گفت: در این رابطه ۴ دستگاه یو ال وی م ۳۶ دستگاه سمپاش پمپی و موتوری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار