وزیر بهداشت در زنجان:

هرچه رعایت دستورالعمل ها مخدوش شود حتی تزریق واکسن هم اثر نخواهد داشت

نمکی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس استان زنجان گفت: مهمترین راه برای مقابله با کرونا در گام نخست وفاق و عقلانیت است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نمکی وزیر بهداشت عصر امروز در سفر یک روزه به استان زنجان با حضور در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: موج چهارم همه گیری با ویروس موتاسیون یافته است و هفته آینده، هفته‌ای سخت برای کادر درمان برای مراجعه و درمان بیماران سرپایی است.


او با بیان اینکه از قبل از عید با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی مشخص بود شاهد افزایش بستری و مرگ و میر خواهیم بود، افزود: باید راهکاری برای روز‌های آینده بیاندیشیم، اما با صلابت و مدیریتی که در استان زنجان وجود دارد و همچنین تجربه بدست آمده از سه پیک گذشته یقین داریم قطعا با همراهی مردم از این روز‌های سخت نیز گذر خواهیم کرد.


وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر بیماران سرپایی مدیریت نشوند تعداد تخت‌های بیمارستانی جوابگو نخواهد بود و باید از سر ریز این بیماران به مراکز بیمارستانی جلوگیری شود.


دکتر نمکی از همراهی خیران استان زنجان در ماه‌های گذشته قدر دانی کرد و خواستار تداوم این روحیه برای روز‌های آینده شد.


وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر شیوه نامه‌های بهداشتی جدی گرفته نشود تزریق واکسن نیز تاثیر چندانی نخواهد داشت تاکید کرد: افزایش در حد توان مراکز فعال ۱۶ ساعته، بیماریابی فعال و فیلتر شدن بیماران برای بخش‌های بستری در چند روز آینده بسیار مهم است.


وزیر بهداشت با گرامیداشت یاد و نام شهدای عرصه سلامت، گفت: سربازان و فرماندهان قدرتمندی در عرصه سلامت داریم و با همین توانمندی‌ها توانستیم دارو‌های ضد ویروس تولید و صادر کنیم و در زمانی کوتاه در اوج تحریم‌های ظالمانه و در شرایطی که در تنگنای اقتصادی بودیم به صادر کننده محصولات بهداشتی تبدیل شدیم.


استاندار زنجان هم با قدردانی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان، گفت: ۸هزار نفر بعنوان همیاران سلامت در این استان برای مقابله با کرونا با جدیت در حال تلاش و آموزش و رصد هستند.


حقیقی با بیان اینکه از ۳۰ اسفندماه  رهگیری به ازای هر یک نفر به ۱۱ نفر رسیده است، افزود: تعداد مراکز ۱۶ ساعته از ۱۱ مرکز به ۳۲ مرکز افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.