پایین بودن سرانه آموزشی در البرز

البرز با توجه به جمعیت بالای دانش آموزان و محدودیت امکانات آموزشی، جزء چهار استان زیر خط فقر سرانه آموزشی کشور است.

محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: البرز به لحاظ پایین بودن سرانه فضای آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان ، به همراه تهران و آذربایجان غربی جزو چهار استان زیرخط فقر سرانه آموزشی کشور است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج به خصوص در شهرستان فردیس با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

دلاوریان گفت:  با پیگیری های انجام شده و تفاهم نامه سه جانبه در  آستانه انعقاد بین استانداری، سازمان نوسازی مدارس کشور و خیرین استان در سال جاری، شاهد بهبود و ارتقاء قابل توجه اعتبارات و سرانه فضاهای آموزشی در استان باشیم.

 او افزود:۸۷ پروژه آموزشی در این استان از محل مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی دردست ساخت است كه از این تعداد، ۴۳ پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در دست ساخت قرار گرفته است.

دلاوریان گفت: هزینه ساخت هرمترمربع فضای آموزشی ۳۰ میلیون ریال است كه بزرگترین طرح مدرسه استثنایی خیرساز کشور در شهرستان نظرآباد با زیربنای هفت هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال درحال ساخت است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز افزود: همت والا و حرکت خداپسندانه خیرین نیک اندیش درکنارتوجه ویژه دولت تدبیر و امید درساخت و گسترش فضاهای آموزشی از جمله تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی که سالها رها شده بودند دراستان البرز قابل تقدیر است.

دلاوریان گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری های به عمل آمده و تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها  شاهد جهش تولید و تحویل حداکثری پروژه های آموزشی و بهبود سرانه فضاهای آموزشی در این استان شویم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.