دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز :

فعالیت‌های فرهنگی اولویت اصلی زندان‌ها است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز گفت: فعالیت‌های فرهنگی اولویت و محور اصلی برنامه‌های اصلاحی در حوزه کاری زندان‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیلو دادستان عمومی و انقلاب  شهرستان تبریز در جلسه شورای قرآنی زندان مرکزی تبریز با اشاره به تاثیر حمایت مسئولین و قضات در ترغیب مددجویان برای شرکت در برنامه‌های اصلاحی، گفت: هر قدمی که در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های قرآنی برداشته می‌شود باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد و علاوه بر تشویق و امتیازدهی از طریق موسسه‌های حقوقی، نهاد‌های تشویقی نیز با استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون زندانیان و کمک‌های خیرین، فعالان طرح مورد تشویق مادی و معنوی قرار گیرند.

او طرح شفا و غدیر ۲ را طرح‌هایی ارزشمند و موثر دانست که به عنوان شاه کلید برنامه‌های اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمین اجرا می‌شود.

 علیلو فعالیت و تلاش‌های ارزشمند در حوزه امور قرآنی و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از توفیقات الهی برشمرد و گفت: اینکه انسان بتواند در راستای نشر معارف قرآن و تعالیم دین مبین اسلام مجاهدت و تلاش کند، توفیقی الهی است که نصیب هر کس نمی‌شود.

او با برشمردن آثار و برکات حاکمیت آموزه‌های اسلامی و قرآنی در جامعه و به ویژه زندان ها، گفت: همه ما علاوه بر وظایف سازمانی و تکالیف اداری به عنوان یک مسلمان وظیفه و تکلیف دینی و انسانی نسبت به تبلیغ و اشاعه معارف قرآن و عترت داریم و باید در این جهت نیز جدیت و اهتمام به خرج دهیم.

 علیلو با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی در این ماه، گفت: طرح شفا و غدیر ۲ با بهره گیری از فضای معنوی این ماه قوت و جان بیشتری یافته و باید به صورت پررنگ ادامه یابد.

او با تشریح فراز‌هایی از سند تحول قوه قضائیه، افزود: اجرای هرچه بهتر این سند مورد نظر و تاکید مقام رهبری است و حاوی تکالیف و برنامه‌های خوبی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح و بازاجتماعی نمودن مجرمین است.

 علیلو گفت: باید طی تعامل و همکاری سازنده و تنگاتنگ قضات، همکاران حوزه نظارت بر زندان‌ها و مسئولین فرهنگی زندان‌ها به صورت ویژه این طرح‌ها اجرا و عملیاتی شود، به طوری که تا پایان سال بتوانیم با تلفیق طرح شفا و غدیر و کتابخوانی با سرفصل‌های سند تحول در بازاجتماعی کردن مجرمین توفیقات خوبی حاصل کرده و فعالیت‌های قرآنی و مشارکت کنندگان در طرح را به میزان ۱۵ درصد افزایش دهیم.

او با اشاره به وضعیت پیش آمده ناشی از بی اخلاقی‌ها در جامعه و به تبع آن در زندان ها، گفت متاسفانه درد مشترک و امروزی جوامع بشری، تنزل اخلاقی و گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی و رفتاری می‌باشد که با بروز و ظهور افسار گسیخته فضای مجازی آتش خانمان سوز آن، زمینه ارتکاب جرم و افزایش بزه در میان افراد را بیش از پیش کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان آسیب‌های فضای مجازی، ابعاد جنگ روانی، توطئه‌ها و برنامه ریزی دشمن در تخطئه ارزش‌ها و الگو‌های اسلامی، گفت: تنها راه مقابله با توطئه دشمنان و صیانت از آحاد جامعه تعمیق اندیشه‌های الهی و انسانی و تقویت پای بندی به مبانی دین مبین و آموزه‌های قرآنی و عترت در جامعه است تا از این طریق بتوانیم به سوی ارزش‌های اصیل اسلامی روی آورده و مبانی دینی و تقید مذهبی افراد به ویژه جوانان را تحکیم کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار