هنرهای زیبای پسران در استان قزوین راه اندازی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: سال گذشته هنرستان دختران در استان راه اندازی شد و برنامه ریزی و اقدام برای راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبا پسران در دستور کار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: با همکاری آموزش و پرورش می‌توانیم هنرستان تخصصی هنر‌های زیبا را راه اندازی کنیم که سال گذشته هنرستان دختران راه اندازی شد و امسال باید برای هنرستان پسران برنامه ریزی و اقدام کنیم.

اسماعیلی راه اندازی هنرستان پسران را نیز ضروری دانست و گفت: در حوزه توسعه‌ای و فرهنگی یکی از موارد قانونی و ضروری فعالیت هنرستان‌های هنری است که برخی رشته‌ها در اختیار نهاد‌های تخصصی است که رشته‌هایی، چون نقاشی، گرافیک، سینما، تئاتر، موسیقی با متولی گری اداره ارشاد است.

او اضافه کرد: هدف از راه اندازی این هنرستان تربیت هنرمندانی در تراز انقلاب اسلامی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، شناسایی هنرمندان، آموزش استاندارد و حرفه‌ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر هنرستان هنر‌های زیبا در ۲۷ استان کشور راه اندازی شده و قزوین نیز با داشتن ۱۰ انجمن هنری، ۱۵۰ مؤسسه و آموزشگاه هنری و بیش از ۲۵۰۰ هنرمند و ۴ هزار هنرجو، استعداد راه اندازی این هنرستان را در دو بخش دختران و پسران دارد.

او گفت: تأسیس یک مرکز آکادمیک می‌تواند در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند مؤثر باشد و به نظر می‌رسد با استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان هم روبرو شود.

اسماعیلی اضافه کرد: مهمترین موضوع در این زمینه تأمین فضای فیزیکی مناسب برای هنرستان، سپس تأمین تجهیزات مورد نیاز و برنامه ریزی درسی سالانه و دریافت مجوز و مقدمات لازم برای راه اندازی این هنرستان است.

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هنرستان هنر‌های زیبا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه دختران در سال تحصیلی قبل تاسیس شد که با توجه به استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان تاسیس هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا در دستور کار قرار گرفته است.

اصغری اضافه کرد: میزان سهم تحصیل در هنرستان‌های قزوین بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۴۲ ممیز ۸ دهم درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می‌کنند که در این زمینه استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه ابراز امیدواری کرد با همکاری دو دستگاه و همچنین سازمان برنامه و بودجه و استانداری، این مهم در سال جاری محقق شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.