همدان، پیشرو در ایجاد موزه کوهنوردی

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور از آمادگی ثبت و ضبط اسناد و عکس‌های تاریخی موزه کوهنوردی همدان به شکل تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میثاق گودرزی، مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور گفت: مرکز اسناد همدان برای نگهداری، مرمت و آفت زدایی اسناد و عکس‌های تاریخی ورزشکاران پیشکسوت استان به خصوص در رشته کوهنوردی آمادگی دارد.

او افزود: نمایش اصل اسناد و عکس‌ها به عنوان بخش بسیار مهم تاریخ معاصر و ورزش استان در فضای عمومی و نمایشگاهی موزه ضرورتی ندارد و این اسناد با ارزش باید در محیطی امن و به دور از حوادث مترقبه و غیر مترقبه حفظ شوند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور ادامه داد: مرکز اسناد همدان این آمادگی را دارد تا ضمن انتقال اسناد و عکس‌های پیشکسوتان کوهنوردی استان که در اختیار موزه قرار می‌دهند، به آرشیو ملی ایران، ضمن تنظیم صورتجلسه به نام اهداگر، همه اسناد را مورد مرمت و آفت زدایی قرار داده و در محیطی امن و تخصصی نگهداری و در سامانه یکپارچه «اسناد و کتابخانه ملی ایران» به شکل ملی و بین المللی ثبت کند.

گودرزی عنوان کرد: از این اسناد و عکس‌ها فایل دیجیتال تهیه شده و ضمن انجام امور گرافیکی برای ارتقای کیفیت آنها، به شکل دیجیتال یا چاپ شده در موزه به نمایش درخواهند آمد.

گودرزی از راه‌اندازی موزه کوهنوردی همدان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این ورزش قدردانی کرد و افزود: باید آثار، خاطرات، اسناد و مدارک پیشکسوتان حفظ و نگهداری شده و فعالیت‌های آن‌ها در قالب‌های مختلف به خصوص تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.