فرماندار آوج :

۸۵ درصد جمعیت روستایی آوج تحت پوشش شبکه آبفا قرار دارد

فرماندار آوج بابیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش شبکه آبفا قرار دارد ،گفت: ایجاد تاسیسات در روستا‌های غیر تحت پوشش به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نصرت الله علیرضایی، فرماندار آوج در دیدار مدیر آبفای شهرستان با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت روستایی آوج تحت پوشش شبکه آبفا قرار دارد، گفت: اقدامات و طرح‌های بسیار خوبی در حوزه آب شرب شهر‌ها و روستا‌های شهرستان انجام شد و بیش از ۲۰ میلیارد تومان (غیر از اعتبارات طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر آبگرم) در حوزه آب شرب هزینه شده است.

وی یادآروشد: با این اقدامات هم اکنون کمیت و کیفیت آب شرب شهرستان از یک وضعیت پایدار و با درجه استاندارد بالا و مطمئنی برخوردار است.

علیرضایی افزود: نزدیک به دو سال گذشته ۳۶ روستای شهرستان تحت پوشش آبفا نبودند، اما هم اکنون فعالیت‌ها و عملیات اجرایی اعم از اصلاح و بهسازی شبکه، حفر چاه و مرمت چشمه، خط انتقال و احداث مخزن برای تحت پوشش قرار دادن ۹ روستا (چوبینه، پروان، مشانه، نصرت آباد، دانک، آقچه قلعه، میاندره، سنگاوین، قوشه قویی) در حال انجام است و ۴ روستا نیز آمادگی خود را برای تحت پوشش قرار گرفتن اعلام کرده‌اند که در سال جاری بعنوان اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان آوج گفت: اکثر روستا‌های غیر تحت پوشش به علت اینکه منابع آبی مکفی دارند تمایلی به تحت پوشش ندارند و روستا‌هایی که به صورت مکتوب تمایل خود را اعلام کرده اند، عملیات اجرایی در آن‌ها در حال اجرا است.

علیرضایی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده توسط اداره آبفای شهرستان حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد تأسیسات در روستا‌های غیر تحت پوشش مورد نیاز است و امیدواریم با مشارکت خیران، خودیاری اهالی، جذب اعتبارات ملی و تامین اعتبار توسط کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان، این طرح مهم و اساسی در شهرستان به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار