رشد ۵۰ درصدی روند بستری بیماران کرونایی در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در یک ماه اخیر روند بستری بیماران کرونایی در استان ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی روند بستری بیماران کرونایی در استان، گفت: تنها در سایه رعایت سختگیرانه محدودیت‌های کرونایی است که می‌توان به عبور از شرایط فوق‌بحرانی فعلی امیدوار بود.

وی اظهار داشت: رکورد بستری در تمام استان‌های همجوار ما به جز گیلان شکسته شده است و روز گذشته نیز بیشترین آمار بستری در استان را طی ۱۴ ماه گذشته شاهد بودیم.

نامدار تصریح کرد: سرعت افزایش بستری بیشتر شده است و تمام مصوبات و تصمیم‌های ستاد کرونا که پیش از این اتخاذ شده در شرایط فعلی باید سه برابر شود.

وی افزود: شاخص ریسکی که رنگ بندی استان‌ها براساس آن اعلام می‌شد عدد چهار بود و اکنون در برخی استان‌ها به ویژه استان قزوین شاخص ریسک به عدد ۲۸ رسیده و وضعیت ما از قرمز به سیاه تبدیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۲ هفته آینده شاهد افزایش پیک بیماران خواهیم بود، تصریح کرد:ادامه روند افزایشی ابتلا بیماران به کرونا، بیمارستان‌های استان را با مشکل جدی در پذیرش مبتلایان روبه رو خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  اضافه کرد: روز گذشته هزار و ۵۰۰ تست گرفته شده است و طی یک هفته اخیر هیچ کاهشی در بیماران سرپایی نبوده است و شهرستان تاکستان و قزوین در شیب تند قرار دارند همچنین سایر شهرستان‌ها هنوز در ادامه مسیر افزایش هستند.

نامدار با اشاره به ۲ رقمی شدن تعداد فوتی‌ها در استان، افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال رو به افزایش است و ۱۲۰ نفر در آی سی یو بستری شدند همچنین افزایش بیماران بدحال آی سی یوی متصل به دستگاه از عدد ۱۶ به عدد ۴۰ رسیده است.

وی تأکید کرد: با همکاری بیمارستان تامین اجتماعی تمرکز را بر خدمت‌رسانی در بخش درمان قرار داده ایم و همکاران ما در تمام دستگاه‌های امدادرسان و طرح شهید سلیمانی در حال فعالیت هستند.

نامدار گفت: مشکل ما بیماریابی نیست بلکه درمان است، چون اغلب افراد با کوچکترین علایم گوارشی، تنفسی، عطسه، گلو درد، سرفه و حساسیت فصلی در درجه اول کرونا قرار دارند و باید درمان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  با اشاره به اینکه تجویز دارو‌های ضد ویروسی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هزینه این دارو‌ها ۱۲ هزار تومان است و هر بیمار باید ۶۰ قرص در طول دروان بیماری مصرف کند.

نامدار اضافه کرد: متأسفانه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا نمی‌شود و اگر بخواهیم استان را از این شرایط پرمخاطره نجات دهیم نیاز داریم که تصمیم یک هفته‌ای جدی برای مقابله با کرونا در استان اتخاذ و اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.