احتمال وجود فناوری Face ID زیر نمایشگر در آیفون ۲۰۲۳ اپل

شرکت اپل قصد دارد در آیفون های آینده خود از فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل ظاهراً در حال برنامه ریزی برای استفاده از فناوری نمایشگر جدید برای سری آیفون‌های ۲۰۲۳ خود است. طبق گزارشی جدید، سری آیفون‌های آینده این شرکت شامل سیستم‌های Under Display Face ID خواهد بود.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، فاش کرد که آیفون ۲۰۲۳ که در آینده عرضه خواهد شد، از فناوری جدیدی برخوردار است و دیگر خبری از بریدگی بالای صفحه نمایشگر نخواهد بود. کو اظهار داشت که سیستم‌های جدید Face ID به همراه یک لنز تله فوتو دوربینی جدید در سال ۲۰۲۳ ارائه خواهد شد. این تحلیلگر معتقد است که غول مستقر در کوپرتینو حداقل برای برخی از مجموعه آیفون‌های ۲۰۲۲ خود از طراحی پانچ که نمایشگر مجهز به حفره دوربین است به جای طراحی ناچ یا همان طراحی بریدگی بالای نمایشگر استفاده خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴

فناوری تشخیص چهره برای اولین بار با آیفون X ظاهر شد، که این دوربین در قسمت بریدگی بالای صفحه نمایش قرار داشت. شایان ذکر است که این شرکت آیفون ۱۴ خود را با سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تولید خواهد کرد. کو اظهار داشت که حداقل یکی از مدل‌های پیشرفته آیفون در سال ۲۰۲۳ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و طراحی تمام صفحه و بدون بریدگی عرضه خواهد شد. با این حال کو اشاره‌ای نکرد که آیا Face ID و Touch ID هر دو در یک دستگاه واحد ارائه می‌شوند یا اینکه این ویژگی‌ها منحصر به مدل‌های بالاتر هستند.

احتمال وجود فناوری Face ID در آیفون ۲۰۲۳ اپل

احتمال وجود فناوری Face ID در آیفون ۲۰۲۳ اپل

گفتنی است که پیش‌تر شایعه شده این شرکت مدتی است اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در تلفن‌های آینده خود به کار گیرد. از نظر اصول فن آوری، شرکت اپل برای ایجاد سیستم تشخیص چهره زیر نمایشگر با توجه به اینکه دوربین TrueDepth باید قادر به خواندن و تشخیص چهره‌ها از طریق پیکسل روی صفحه نمایش بدون هیچگونه اعوجاج باشد، به سیستم‌های پیشرفته تری احتیاج دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار