تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سمنان

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم استان سمنان از تشدید فعالیت های پیشگیرانه از شیوع کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ پاسدار علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرماندهان نواحی شهرستان‌ها و روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها برگزار شد گفت: پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی ، شمار مرگ و میر و بستری‌های ناشی از کرونا بسیار زیاد و به ۵۰۰ نفر فوتی در روز نیز رسیده بود.

او افزود: با اجرای این طرح و استفاده از ظرفیت ۵ هزار نفر از بسیجیان ، کاهش حدود ۹۰ درصدی بستری بیماران و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان محقق شد.

به گفته سرهنگ خالقیان ، ایجاد چهار نقاهتگاه در استان ، تشکیل ۶۰۰ تیم حمایتی برای توزیع سبد‌های معیشتی، ۱۶۵ تیم مراقبتی و حدود ۲۲۰ تیم نظارتی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح اصناف از اقدامات مناسب طرح شهید سلیمانی برای کاهش شیوع کرونا بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان با یادآوری ایجاد موج جدید شیوع کرونا در کشور گفت : برای تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی ، شمار بسیجیان فعال در این طرح در استان سمنان به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

سرهنگ خالقیان تصریح کرد: در حال حاضر نقاهتگاه‌های استان آماده شده و در خصوص بیماریابی فعال و جداسازی بیماران و اجرای واکسیناسیون اقدامات مقتضی انجام می‌شود.

در این جلسه فرماندهان نواحی و روسای شبکه‌های بهداشت گزارشی از فعالیت‌های خود در راستای اجرای شهید سلیمانی ارائه دادند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.