اطلس امنیت انتخابات استان بوشهر تدوین شد

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: اطلس امنیت انتخابات در استان بوشهر تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر، ظهر امروز در نشست ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام در شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های استان بوشهر عنوان کرد: در شورای اسلامی روستا‌ها نسبت به دور قبل شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان هستیم که با وجود تبلیغات گسترده دشمنان در عرصه انتخابات، ولی نشان از استقبال مردم دارد.

او از تشکیل هیئت‌های اجرایی در شهر‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این هیئت‌های اجرایی با کمترین چالش و مشکل در همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تشکیل شد که از فرمانداران و بخشداران قدردانی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه تعامل مطلوبی با هیئت‌های نظارت و اجرایی استان بوشهر برقرار شده گفت: صلاحیت ثبت‌نام کنندگان شورای اسلامی شهر‌ها بر اساس قانون انجام شد برخی شهر‌ها ۱۰۰ درصد و برخی هم تا ۹۷ درصد تایید صلاحیت شدند و در مجموع بیش از ۹۸ درصد ثبت‌نام کنندگان شورای شهر‌های استان بوشهر تایید صلاحیت شدند.

ایرانی شمار ثبت‌نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستایی استان بوشهر را نسبت به دوره قبل با افزایش ۷ درصدی دانست و بیان کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان شورا‌های اسلامی روستا‌های شهرستان بوشهر نسبت به دور پنجم ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با تاکید بر توجه به قانون در رسیدگی به صلاحیت کاندیدا‌های شورای شهر‌ها و روستا‌ها تاکید کرد: پاسخ استعلام از تمامی مراجع ۴ گانه برای بررسی دقیق صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها باید با مدرک باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات لازم به برگزاری انتخابات دهند گفت: دستگاه‌های دولتی که طبق قانون موظف هستند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد با درخواست ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران باید این امکانات در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهند.

ایرانی از تدوین اطلس امنیت انتخابات استان خبر داد و عنوان کرد: اطلس امنیت انتخابات در استان بوشهر تدوین، تصویب و ابلاغ شده و در این راستا تشکیل کمیته امنیتی انتخابات حائز اهمیت است.

او حضور حداکثری در انتخابات را یک ضرورت دانست و بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از هم اکنون ترفند‌های خود را برای کم‌رنگ شدن حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد آغاز کرده‌اند که باید برای پاسخ دندان‌شکن به دشمنان، حضوری حداکثری در انتخابات رقم بخورد و تحقق این مهم برای همه ملت ایران پیروزی و برای دشمنان شکست است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.