کاخ سفید: تحریم‌ها علیه روسیه تنش‌زایی نیست

سخنگوی کاخ سفید مدعی است که تحریم های جدید علیه روسیه تنش زایی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان جوان به نقل از الجزیره، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که تحریم های اخیر آمریکا علیه روسیه تنش زایی نیست.

جنیفر ساکی گفت: تحریم‌های جدید علیه روسیه تنش‌زایی نیست، بلکه هزینه برخی اقدامات غیرقابل قبول علیه ما یا متحدان ماست.

آمریکا امروز ۳۲ نهاد و شخصیت روسیه را به‌دلیل آنچه دخالت در انتخابات اخیر این کشور خوانده، تحریم کرد. این کشور علاوه‌بر تحریم‌های جدید ۱۰ دیپلمات روس را از خاک خود نیز اخراج کرد. این دیپلمات‌ها به جاسوسی متهم شده‌اند.

تحریم‌های بانکی که بر اساس دستور اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وضع شده از ۱۴ ژوئن اجرایی می‌شوند. علاوه‌بر ۳۲ فرد و نهاد روسی، ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی هم در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود: «آمریکا رویکرد احمقانه‌ای در برابر مسکو در پیش گرفته است و ما به هر نوع تحریمی که علیه روسیه اعمال شود، پاسخ خواهیم داد.»

اخیرا آمریکا پیشنهاد داده است که دیداری بین جوبایدن و ولادیمیر پوتین برگزار شود؛ کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرده بود که این پیشنهاد آمریکا را بررسی می‌کند، اما پس از اعمال تحریم ها، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اقدام را اخلال در بهبود روابط دو کشور توصیف کرد.

ماریا زاخاروا گفت: «تحریم‌های اخیر آمریکا، امکان دیدار پوتین و بایدن را به تردید می‌اندازد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار