علیرضا دبیر: برای المپیک قول مدال نمی‌دهم/ با بزرگ کردن بحث دوپینگ جدیدی اجازه ندادند در شورای آسیا انتخاب شود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: از برنامه‌هایی که داشتیم جلوتر هستیم، اما برای المپیک قول مدال نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره عملکرد تیم‌های کشتی ایران در مسابقات گزینشی قزاقستان اظهار داشت: به کادر‌های فنی هر دو رشته آزاد و فرنگی خسته نباشید می‌گویم. واقعاً زندگی اردویی در شرایط معمولی سخت و در وضعیت کرونایی بسیار سخت‌تر است.

وی درباره از دست دادن سهمیه وزن ٨٧ کیلوگرم کشتی فرنگی گفت: حسین نوری هم زحمتش را کشید، اما روی اشتباه صدم ثانیه‌ای خودش باخت و نتوانست سهمیه بگیرد البته این اشتباه را در صربستان هم داشت. شاید در خیلی از رشته‌ها حضور در المپیک افتخار باشد، اما برای کشتی افتخار نیست بلکه باید مدال گرفت.

قهرمان المپیک ادامه داد: قبل از مسابقات در اوزان ۶٧ فرنگی و ۶۵ آزاد امیدی به کسب سهمیه نداشتم، اما بچه‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند. مدال المپیک به ٨ تا ١٢ سال کار نیاز دارد. برای مدال تمام تلاشمان را می‌کنیم، اما واقعاً سخت است. به عنوان یک آدم حرفه‌ای نمی‌توانم قولی بدهم. از برنامه‌ای که داشتیم جلوتر هستیم، اما در هیچ وزنی برای مدال المپیک قولی نمی‌دهم، چون تیم‌های نهم و یازدهم جهان را در کشتی آزاد و فرنگی تحویل گرفتیم.

دبیر تاکید کرد: میدان المپیک میدان کوچکی نیست که اگر بود الان به جای ٩ مدال طلا باید ٩٠ طلا می‌داشتیم. اما ما کم نمی‌گذاریم و تلاشمان را می‌کنیم. طلای المپیک را به کسی می‌دهند که شش دانگ باشد. به کشتی نیامده‌ام که جهان پهلوان شوم و با کشتی خودم را گُنده کنم؛ آمده‌ام خودم را هزینه کنم تا کشتی بزرگ شود.

قهرمان جهان با اشاره به بودجه کَم کشتی عنوان کرد: سال ٩۴ دلار ٣ هزار تومان بوده است که بودجه ما حدود ۵.۵ میلیارد بوده است و الان با دلار ٢۵ هزار تومانی ٣.۵ میلیارد می‌گیریم. هزینه‌های بلیت مسابقات و شرکت در مسابقات واقعا سرسام‌آور شده است. متاسفانه ما را با فوتبال یا وزنه‌برداری می‌خواهند مقایسه کنند. هر رشته را باید با خودش سنجید. کشتی مزیت رقابتی ما در دنیاست تا زمانی که آمریکا و روسیه در دنیا قوی هستند کشتی هیچ موقع از المپیک حذف نخواهد شد. آرزوی من این است روزی تمام رشته‌های ما بالا باشند، اما وقتی کشتی را داریم این را حفظ کنیم تا از دست نرود.

وی افزود: وزارت ورزش انصافاً حمایت داشته، اما چانه گرفته شده کوچک است. خانه کشتی شهید ابراهیم هادی را بازسازی اساسی کردیم، سالن توفیق بازسازی اساسی شد و طی روز‌های آینده فدراسیون کشتی بزرگترین کمپ کشتی دنیا را در خانه کشتی شهید صدرزاده افتتاح خواهد کرد.

دبیر در ادامه درباره لزوم توجه به بحث بدنسازی در تیم‌های ملی کشتی گفت: مربی بدنساز ما الان خود مربیان تیم‌های ملی هستند و باید بنشینیم و صحبت کنیم. من برای رضا گرایی نگران بودم چرا که یک وزن بالاتر آمده بود، در قزاقستان مدام از او می‌پرسیدم وضعیتت چطور است، اما در مسابقات دیدم واقعا بدنشان خوب است، اما در کشتی آزاد امیرمحمد یزدانی کم آورد. تیم اگر برگردد سوریان باید بیشتر در اردو بماند و کار اداری را کم کند. حتماً سرمربی و مربی بهتر از  من می‌دانند، اما من هم سعی می‌کنم کمک کنم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اتفاقاتی که در انتخابات شورای کشتی آسیا رخ داد نیز گفت: ما باید در کشتی فرنگی باید ٧-٨ مدال طلا می‌گرفتیم، اما چرا این اتفاق افتاد، چون عباس جدیدی انتخاب نشد و مزدوران داخلی باعث آن شدند. یک خانم و آقا آنجا آمدند و از روزی که آن آقا آمد اتفاقاتی افتاد. البته این دلیل نمی‌شود که بگویم ما خوب کار کردیم و حتماً ما نیز ضعیف عمل کردیم. متاسفانه بحث دوپینگ سالیان قبل عباس جدیدی را مطرح کردند. این در حالی است که کسانی که کشتی جدیدی را یادشان است، می‌توانند شهادت بدهند که او نیازی به دوپینگ نداشت و حتی رسول خادم که با او کشتی گرفته است می‌تواند این حرف من را تصدیق کند. عباس جدیدی هیچ وقت به دوپینگ احتیاج نداشته است و بعد از اتفاق دوپینگ چندین مدال جهانی گرفت. تا شب آخر جدیدی در میان ۷ نفر بود، اما با بزرگ کردن بحث دوپینگ او شرایط طوری شد که صبح به من گفتند بهتر است انصراف دهد. امیدوارم دستگاه‌های مربوطه این موضوع را پیگیری کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار