احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:برای امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: احتمال رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و افزایش موقت باد دور ضمن گذر ابر، در ارتفاعات هرمزگان، دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد افزود: دریا نیز بویژه ساعات بعد از ظهر با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی (در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت) نسبتا مواج خواهد بود و ارتفاع امواج در بنادر غربی استان و تنگه‌ی هرمز حداکثر تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

او از امکان وقوع گردوخاک علاوه بر مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس، با توجه به وزش باد طی ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط خبر داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: گفت: از روز شنبه هر چند از مقدار سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد، اما همچنان با توجه به وزش باد در محدوده ۳۲ کیلومتر در ساعت، شرایط دریا جهت تردد شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی نامساعد خواهد بود.

حمزه نژاد افزود: از نظر دمایی در غالب نقاط استان تا دوشنبه، کاهش نسبی دما در طول روز تداوم خواهد داشت.

او همچنین توصیه کرد:شناور‌های سبک طی امروزبا توجه به مواج بودن دریا، از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در بنادر مرکزی و غربی استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.