پرداخت مطالبات دامداران بشرویه ای همچنان در هاله ای از ابهام

حدود ۶۰۰ میلیون تومان از مطالبات دامداران بشرویه‌ای پرداخت نشده که گلایه دامداران را بدنبال داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،دامداران بشرویه که تا ۵ سال پیش ۲۱ تن شیر تولید و روانه بازار می‌کردند این روزها تنها ۱۰ تن شیر تولید دارند.

دامداران بشرویه ای گفتند : روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو شیر تولید می‌کنیم و ۳ ماه است که شیر خود را به شرکت تعاونی تحویل می دهیم و هزینه‌ی دریافت نمی کنیم.

آنها ادامه دادند : اگر شیر را تحویل ندهیم خراب می‌شود ، اگر تحویل دهیم پرداخت هزینه آن را به ۴ ماه بعد موکول می کنند.

یکی از دامداران گفت : باید خوراک را کیلویی ۶هزار تومانی بخریم ‌و شیر را کیلویی ۴ هزار و ۲۰۰  تحویل شرکت دهیم و این برای دامدار اصلا توجیه اقتصای ندارد.

آخرین پرداخت شرکت شیر بشرویه به دامداران مربوط به ۱۵ بهمن‌ماه است

دامداری دیگر گفت : وقتی هزینه تولید شیر را دریافت نکنیم برای تهیه خوراک دام با مشکل مواجه می‌شویم و مجبوریم دام‌های سنگین و شیری با این خشکسالی باید روانه کشتارگاه کنیم.


بیشتر بخوانید


اکبری مسئول شرکت تعاونی دامداران بشرویه گفت: طبق قراردادی که با شرکت‌ها داریم‌ معمولا هزینه شیر نسبت به شیری در داخل شهرستان تولید می‌شود ، با تاخیر پرداخت می‌شود.

او افزود : قرار است در قرارداد‌های جدیدی که امسال منعقد می شود اندکی زمان پرداخت زودتر شود و پرداخت ها حداکثر پس از یک ماه انجام شود.

اکبری با بیان اینکه  ۱۰۰ میلیون تومان از مطالبات دامداران بشرویه باقی مانده است گفت:سعی مان براین است تا ۱۰ روز اینده مطالبات به صورت کامل پرداخت شود.

پرداخت به موقع مطالبات دامداران کمترین خواسته‌ی انهاست ، موضوعی که در صورت تحقق رونق تولید را بدنیال خواهد داشت

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.