لزوم مراقبت بیشتر از مادران باردار در روز‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با توصیه اکید بر مادران باردار گفت: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، باید دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی با حساسیت و وسواس بیشتر رعایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با توصیه اکید بر مادران باردار اظهار داشت: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، باید دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی با حساسیت و وسواس بیشتر رعایت شود.

او افزود: یکی از مشخصات موج جدید شیوع بیماری منحوس کرونا علاوه بر سرعت بالایی سرایت، درگیر کردن طیف سنی متنوع از شیرخوار تا افراد مسن است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر موارد متعددی از بستری شدگان را کودکان، جوانان و افراد مسن در مراکز درمانی بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به گرفتاری موارد متعددی از مادران باردار با شرایط وخیم به این بیماری گفت: به مادران باردار توصیه اکید می‌شود دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را با حساسیت و وسواس بیش از پیش رعایت کنند.

شیرانی با بیان افزایش موارد بستری مادران باردار ناشی از بیماری کرونا ادامه داد: برای مادران باردار تجویز بسیاری از دارو‌ها و روش‌های پاراکلینیک و تصویربرداری می‌تواند خطرناک و عواقب غیرقابل جبران داشته باشد.

او افزود: تا کنون انتقال خونی ویروس از طریق مادر مبتلا به کرونا به جنین ثابت نشده، اما ممکن است طی پروسه زایمان، نوزاد تازه به دنیا آمده مبتلا به بیماری شود.

شیرانی اضافه کرد: هم اینک چهارمحال و بختیاری در شرایط بسیار ناگوار به لحاظ شیوع و ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد و موارد سرپایی و بستری افزایش یافته است.

او با بیان اینکه تمام تخت‌هایی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود اشباع شده اند ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از بیماران در بخش‌های غیر کرونایی تحت درمان هستند.

شیرانی گفت: بخش‌های غیر کرونایی در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز در حال تکمیل است و اگر روند رو به رشد بیماری این گونه باشد به اجبار باید فضا‌های خارج از بیمارستان برای درمان بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: در مرکز استان نقاهتگاهی در نظر گرفته شده که ساختمان آن متعلق به آموزش و پرورش است و مراحل تجهیز آن در حال انجام است.

شیرانی اضافه کرد: این محل با مدیریت اورژانس ۱۱۵چهارمحال و بختیاری و همراهی ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران قمربنی‌هاشم (ع)، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و ... در حال تجهیز و راه اندازی در صورت نیاز است.

او ادامه داد: هم اکنون در حال تلاش برای تامین وسایل حفاظت فردی برای کادر درمان و کیت آزمایشگاهی هستیم که منبع مالی می‌طلبد از همین رو مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آماده دریافت هرگونه کمک از سوی خیرین و نیک اندیشان در این زمینه است.

شیرانی در پایان افزود: برای راه اندازی مراکز خارج بیمارستانی باید تخت، ملزومات بستری، یخچال و از همه مهمتر کپسول‌های اکسیژن تامین شود که در این راستا نیز نیازمند کمک خیرین و نهاد‌ها و سازمان‌ها هستیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار