در خانه خود افطار کنید!

یک مدرس حوزه علمیه شهرستان ملایر گفت: در خانه خود افطار کنید، حتی در مساجد افطار نکنید، بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه افطار به خانواده و خانه شما تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصوره تکلو، یک مدرس حوزه علمیه شهرستان ملایر به ۹ توصیه از مرحوم آیت الله کشمیری، عالم ربانی برای ماه رمضان اشاره و گفت: کمیت گرا نباشید بلکه کیفیت جو باشید، یعنی به دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید بلکه در پی هضم آن‌ها باشید. غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جانتان شود. با خود فکر کنید، آنقدر در سال‌های قبل با ولع زیادخوانی اعمال انجام دادید، به کجا رسیدید؟!

او با بیان اینکه آغاز ماه مبارک رمضان حتما نیت کنید که فقط برای "الله" روزه بگیرید، تصریح کرد: حتما دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت یعنی "تفکر" اختصاص دهید و با خود و خدای خود خلوت کنید و به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشید.

این مشاور مذهبی ادامه داد: طبق گفته آیت الله کشمیری، یکی از مهمترین حالات بندگی به ویژه در ماه رمضان، به عنوان توصیه موکد نبی اکرم، "سجده طولانی" است، فقط خداوند و اولیای الهی می‌دانند هنگام سجده عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سر شما می‌بارد، پس حتما در روز یک سجده طولانی داشته باشید.

تکلو افطار کردن در خانه خود را یکی دیگر از توصیه‌های آیت الله کشمیری برشمرد و گفت: تا جایی که امکان دارد در خانه خود افطار کنید، حتی در مساجد افطار نکنید، بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه افطار به خانواده و خانه‌ی شما تعلق گیرد.

او ادامه داد: شما برای خدا روزه گرفتید و حضرتش خوان کرم گسترده است، پس هنگام افطار برای خدا ناز کنید، لقمه اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید! از خداوند بخواهید که "اگر حاجتم را بدهی، افطار می‌کنم"، این حالت معجزه می‌کند.

یک مدرس حوزه علمیه در شهرستان ملایر رمز ماندگاری در ضیافت الهی رمضان را کیمیای "حسن خلق" دانست و بیان کرد: مهربانی و حسن خلق در برخورد با فرزندان، خویشان و دوستان یکی دیگر از توصیه‌های آیت الله کشمیری برای ماه مهمانی خدا است، یعنی لحظه عصبانیت و خشم شما همان لحظه اخراج شما از این مهمانی است.

تکلو عنوان کرد: کشتی رویایی رمضان سوار بر امواج دریای "اشک" به ساحل نجات می‌رسد پس از خدای سبحان در این ماه به ویژه اسحار سحرآمیز آن، اشک و گریه درخواست کنید.

او با بیان اینکه از ابتدای ماه باید هدفگذاری روزه داران" لیله القدر" که جان رمضان است، باشد، افزود: سعی کنیم شب قدر در ما واقع شود و نه در ماه! از طرفی این ماه، ماه ربیع القرآن است پس در این بهار قرآنی هر روز یک آیه را انتخاب کرده و تا افطار به طور متناوب تلاوت و در پیرامون آن تدبر کنید، امید است که تا هنگام افطار، آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد.

این مدرس حوزه علمیه در پایان یادآور شد: در سراسر ماه رمضان، توجه شما به روزه دار حقیقی و انسان کامل یعنی امام عصر (عج) منقطع نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
موافقم ... اعمال اگر عمیق تر و کیفی تر باشه اثر بیشتری داره ..