قرار گرفتن ۱۰ مقام عالی‌رتبه آمریکا در فهرست تحریم‌های روسیه

با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و روسیه و اعمال تحریم‌های جدید از سوی واشنگتن، مسکو هم نام ۱۰ مقام فعلی و پیشین آمریکایی را در فهرست تحریم‌هایش قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، کریستوفر ای ری، مدیر دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و شش آمریکایی دیگر را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

مسکو در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تعدادی از مقامات عالی رتبه  فعلی و سابق واشنگتن را که در اجرای سیاست ضد روسیه نقش داشته اند، از ورود به این کشور محروم کرد.

گارلند، دادستان کل آمریکا در راس این لیست قرار دارد. مایکل کارواجال، رئیس دفتر زندان‌های فدرال، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی، سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی و نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل و ایوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، از دیگر افرادی هستند که در فهرست تحریم روسیه قرار گرفتند.

علاوه بر این، ورود به خاک روسیه برای جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و نماینده دائمی در سازمان ملل و رابرت وولسی، مدیر سابق سیا ممنوع است. 

سرگئی لاوروف دیروز اعلام کرد که روسیه در پاسخ به تحریم ها و اقدامات تنش‌زای اخیر آمریکا، ده نفر از دیپلمات های آمریکایی را اخراج و هشت نفر از مسئولان این کشور را تحریم می‌کند. همچنین امکان اتخاذ اقدامات سخت علیه بازرگانان آمریکایی در روسیه را داریم، اما فعلا عملی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار