صدور ۹۶۳ کارت سلامت در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از صدور ۹۶۳ کارت سلامت ویژه متصدیان مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از صدور ۹۶۳ کارت سلامت ویژه متصدیان مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

او با اشاره به انجام ۲۰ هزار و ۳۴۴ نفر ساعت فعالیت توسط ۱۸۰ نفر از پرسنل فعال در قالب روزانه ۱۹ اکیپ‌های بازرسی و نظارتی گفت: از زمان شروع برنامه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم/ لیتر مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شد.


بیشتر بخوانید


او انجام نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی، نمونه برداری میکروبی و سنجش کلر آزاد باقیمانده آب را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در قالب برنامه سلامت نوروزی برشمرد.

جزایری افزود: همچنین به ۱۶۵ شکایت مردمی واصله از طریق سامانه ۱۹۰ و ۳۶۶ گزارش متفرقه مردمی رسیدگی شد.

او از برخورد با ۱۲۴ دستفروش دوره گرد طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: برگزاری ۶۱ جلسه هماهنگی و برنامه ریزی درون و برون بخشی منجر به انجام ۴۷۷ مورد ابازدید نظارتی مشترک به سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی اجرای برنامه سلامت نوروزی شد.

جزایری گفت: در این مدت از امر آموزش نیز غافل نمانده و ضمن برگزاری ۷۶ جلسه آموزشی برای بیش از یکهزار نفر از اصناف و پرسنل و چاپ و انتشار ۳۶۳ بنر و محتوای آموزشی در گروه‌های مجازی، کارشناسان مربوطه در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حضور و نسبت به آموزش همگانی اقدام کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار