در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خواهش آقای بازیگر از مسئولان؛ لطفا برای اهالی هنر برنامه داشته باشید

امین مؤمنی پور گفت: نمی‌دانم از کدام مسئول باید خواهش کنم که برنامه‌ای برای اهالی تئاتر در نظر بگیرد.

امین مؤمنی پور بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت هنری خود به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به تازگی در سریالی به نام چسب زخم به کارگردانی حامد تهرانی و تهیه کنندگی روشنا امیری به ایفای نقش پرداختم. این سریال متشکل از چند اپیزود است که هر کدام داستان متفاوتی دارد. اتابک نادری، ساناز سماواتی، شهرزاد عبدالمجید و بیتا کریم خانی در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

وی در ادامه درباره فعالیت هنری خود در تئاتر نیز عنوان کرد: همچنین در نمایشی به نام شمعدانی‌ها نوشته ایوب آقاخانی بازی می‌کنم. این نمایش قبل از این نیز به کارگردانی مهدی رضایی اجرا شده است.

مؤمونی پور درباره تعطیلی تئاتر و سینما مطرح کرد: تئاتر همیشه مظلوم واقع شده و نمی‌دانم این مظلومیت از کجا نشات گرفته است. شاید آنقدر این کلمه را تکرار کردیم که مظلومیت بر تئاتر نشسته است. سقف سالن‌های تئاتر بیشتر ۶ متر است. همچنین در تمام سالن‌ها دستور العمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اما متاسفانه برای تعطیلی مشاغل قبل از هر جای دیگری به سراغ تئاتر می‌آیند.

بازیگر سریال «هوش سیاه ۲» درباره تاثیر تعطیلی سالن‌ها بر روح هنرمندان بیان کرد: بیشتر هنرمندان فعال در تئاتر و سینما شغل دوم ندارند. زمانی که برای تعطیلی مراکز هنری اقدام می‌کنند فراموش می‌شود که عده زیادی از طریق همین مراکز برای خانواده درآمد به دست می‌آورند، اما این موضوع آسیبی جدی به لحاظ فرهنگی و روحی برای جامعه و هنرمندان به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تعطیلی سالن‌ها در ایام عید نوروز درباره فرهنگ یک ملت اظهار کرد: قبل از عید جاده‌ها باز و شهر‌ها در وضعیت خوبی به سر می‌بردند، اما بعد از اتمام تعطیلات و بازگشت مسافران تمام شهر‌ها در وضعیت نا مناسب و قرمز قرار گرفتند. در همین وضعیت که تعداد کمی از افراد در تهران به تماشای تئاتر می‌رفتند سالن‌ها بسته شد. نمی‌دانم ازکدام مسئول باید خواهش کنم که برنامه‌ای برای اهالی تئاتر در نظر بگیرند. تئاتر نشان دهنده فرهنگ یک ملت است و وقتی تئاتر را از ملتی بگیرید یعنی همه چیز آن ملت را گرفتید.

مؤمنی پور درباره از دست دادن مخاطب تئاتر خاطر نشان کرد: سال‌ها بود که تئاتر مخاطب خاص خودش را داشت، اما به تازگی و در چند سال قبل از شیوع کرونا مردم با تئاتر آشتی کرده بودند. هم مخاطب عام و هم مخاطب خاص به تماشای تئاتر می‌آمدند. با وجود ترسی که از کرونا در ذهن مخاطب شکل گرفته و تعطیلی مکرر سالن ها، مردم مجدد از تئاتر دور می‌شوند. به همین دلیل کیفیت تئاتر کاهش پیدا می‌کند، زیرا تئاتر با حضور مردم زنده است و اگر مردم را از تئاتر بگیریم چیزی برای تئاتر باقی نخواهند ماند.

وی درباره علت مخالفتش با تئاتر آنلاین اظهار کرد: تئاتر آنلاین معنی ندارد.  نام این اتفاق تله تئاتر است. همچنین آنلاین کلمه‌ای مجازی است و باید از صفحه تئاتر که هنری واقعی است حذف شود.

این بازیگر تئاتر درباره معرفی چهره‌های جدید به سینما افزود: از بزرگان تلویزیون و سینما خواهش می‌کنم به جوانان بها دهند. همچنین انتخاب‌ها بر اثر شایسته سالاری باشد. بازیگران زیادی در تهران و شهرستان داریم که می‌توانند نقش آفرین حرفه‌ای انجام دهند؛ بنابراین چهره‌ی جدیدی را به سینما معرفی کنند. اما متاسفانه پشت در‌هایی ماندند که نمی‌شود راجبشان حرف زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار