عطر بندگی /۳

معضل جوانان که خداوند راه حل آن را در ماه رمضان قرار داده است +فیلم

ماه رمضان آمده است که مشکلات معنوی انسان را در طول سال برطرف کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماه ضیافت الهی گفت: در ماه رمضان خداوند نعمت و پاداش‌های فراوانی در اختیار انسان قرار می‌دهد به گونه‌ای که حتی استراحت انسان در این ماه ثواب است. در نتیجه انسان باید یاد بگیرد که از این فرصت‌های طلایی خداوند، استفاده کند. ماه رمضان فرصت خلوت با پروردگار را به انسان می‌دهد که در رفتار خویش بازنگری کرده و از پوچی نجات پیدا کند .


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در ماه رمضان مطرح است بحث نظم است. نظم معضل بسیاری از جوانان است. ماه رمضان بهترین فرصتی است که می‌توان تمرین و اراده خویش را در این زمینه تقویت کرد؛ زیرا همه امور خداوند در ماه رمضان از سحر تا افطار با نظم و حساب پیش می‌رود و در این ماه خداوند به ما آموزش می‌دهد که برای موفقیت نیاز به نظم و برنامه تری است.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: یکی دیگر از کار‌هایی که باید در این ماه مبارک انجام دهیم تقویت اراده است و اینکه اگر تصمیم به کاری گرفتیم به عاقبت آن فکر کنیم، همان گونه که خاتم النبیین (ص) می‌فرمایند: «اذا هممت بامر فتدبر عاقبته»؛ هرگاه تصمیم به کاری گرفتی، اول در آثار، نتایج و عواقب آن فکر کن و بیندیش. در نتیجه ما باید در ماه رمضان از این شرایط که در اختیارمان قرار گرفته، استفاده کنیم، زیرا خداوند ماه رمضان را قرار داده تا ما را بیامرزد، حال هر شخصی خود را در معرض آمرزش پروردگار قرار دهد، برده است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.