نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و با تکیه بر آخرین تجهیزات دفاعی و نظامی محبوب مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مناسبت ۲۹ فروردین ماه و روز ارتش، در دیدار فرماندهان یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهر تبریز با اشاره به شعار‌های دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: شناخت امام راحل از مردم و بصیرت مردم در زمان انقلاب باعث شد ارتش خود را فدایی ملت بداند و مردم نیز در پاسخ آن‌ها شعار ملت فدای ارتش را در خیابان‌ها طنین انداز کنند چرا که ارتش، لباس عزت و شرف را بر تن دارد.

او با یادآوری تلاش عده‌ای از دشمنان و افراد ناآگاه در اوایل انقلاب برای حذف ارتش گفت: برای حقانیت ارتش همین بس که نخستین شهید ترور امیر سپهبد قرنی از ارتش جمهوری اسلامی است.

امام جمعه تبریز گفت: امام خمینی (ره) در ۲۹فروردین به مردم گفتند که از ارتش پشتیبانی کنید و به ارتشیان هم دستور دادند که با ساز و برگ و تجهیزات کامل به خیابان‌ها بیایند تا قدرت خود را به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های ارتش در همه دوران‌ها گفت: ارتش در طول دفاع مقدس به خوبی نشان داد که شایسته این حمایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب بوده است تا جایی که مقام معظم رهبری این ارتش را ارتش حزب الله و شجره طیبه نامگذاری کردند.

امیر سرتیپ دوم میرزایی ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل هم در این دیدار ۲۹ فروردین ماه را "روز حیات دوباره یافتن ارتش" و سالروز اعتماد تاریخ ساز حضرت امام خمینی به این نیروی عظیم انقلابی خواند و افزود: صدور پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و حمایت قاطع ایشان از ارتشیان که موجب خلع سلاح بدخواهان و شکست توطئه استکبار جهانی و مخالفان نظام در انحلال ارتش شد، همچون پیکانی زهرآگین بر قلب تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار و بدخواهان انقلاب نشست.

امیر سرتیپ دوم میرزایی گفت: حماسه آفرینی‌های ارتش در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی در دفع شورش‌های مختلف، حضور شجاعانه آنان در حماسه ۸ سال دفاع مقدس، پاسداری از مرز‌های کشور، سازندگی در حوزه‌های دفاعی، کمک به هموطنان عزیز در بلایای طبیعی و در ماه‌های گذشته در مقابله با ویروس منحوس کرونا نمونه‌هایی از تدبیر راهبردی امام خمینی (ره) در حفظ و تقویت ارتش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.