وعده افطاری مناسب حاوی انواع ویتامین‌ها

متخصص طب سنتی از افطار با دسری سنتی می گوید که تاثیرگذار در افزایش طول عمر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: شیر برنج رنگی سفید دارد که از شیر و برنج تهیه می‌شود.

او افزود: شیربرنج انواع املاح و ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین B۲، کلسیم، فسفر و سایر املاح ضروری را دارد که یک وعده غذایی کامل برای کودکان و میان وعده‌ای بسیار مقوی برای بزرگسالان محسوب می‌شود.

امتیازی ادامه داد: ساختار مزاجی شیر برنج به دلیل برنج و شیری که در غذا وجود دارد جنبه سردی و گرمی دارد.

او گفت: شیر برنج برای افرادی که جنبه خشک دارند و لاغر هستند مفید است و باعث چاقی می‌شود. همچنین با ایجاد رطوبت مناسب در بدن باعث کنترل غلبه خشکی و حرارت و تقویت بدن می‌شود.

امتیازی بیان کرد: ترکیباتی که در شیربرنج وجود دارد باعث افزایش طول عمر انسان می‌شود، به شرط اینکه شیری که برای تهیه شیربرنج استفاده می‌شود سالم باشد و نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

متخصص طب سنتی گفت: شیری که در پخت شیربرنج استفاده می‌شود باید از گاوی تهیه شود که تغذیه مناسب، تحرک کافی و عروق خوبی داشته باشد.

امتیازی افزود: شیربرنج باید با توجه به نوع بیماری زمینه‌ای افراد تهیه شود مانند بیماران دیابتی که نمی‌توانند شکر، نبات، قند و شیره انگور را در شیرین کردن شیر برنج استفاده کنند، باید شیربرنج را با عسل و شیره توت مصرف کنند.

مراحل تهیه شیربرنج

او گفت: برای تهیه شیربرنج باید از یک پیمانه برنج، شیر سه برابر برنج، گلاب و شیرینی مناسب استفاده شود و برنج باید شب قبل از پخت خیسانده شود.

امتیازی افزود: برنج بایدکامل پخته و نرم شود و شیر به آن افزوده شود مدت پخت آن۴۰ دقیقه باشد و گلاب در مرحله آخر به شیربرنج اضافه شود.

او تصریح کرد: برای سرو غذا هر فردی سلیقه متفاوتی دارد، بعضی افراد شیربرنج را با نمک یا شکر مصرف می‌کنند و برای تعادل مزاج غذا می‌توان به آن دارچین، زیره سبز، زیره سیاه و میخک اضافه کرد.

متخصص طب سنتی گفت: شیربرنج از بهترین وعده‌های افطاری در ماه رمضان است که آسیبی به بدن نمی‌رساند.

امتیازی گفت: شیر برنج در زنان باردار باعث تقویت جنین می‌شود و در مادران شیرده سبب افزایش و بهبود کیفیت شیر مادر می‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: افزایش طول عمر با مصرف دسری سنتی که تاریخچه‌ای طولانی دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار