بیماران کرونایی در کرمانشاه نگران دارو نباشند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروزی مبنی بر وقوع پیک چهارم کرونا در استان کرمانشاه، معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای یک هزار بیمار بستری کرونا اقدام به ذخیره دارو مورد نیاز کرده است.

او گفت : بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیاز به درمان خاصی ندارند و با رعایت نکات بهداشتی و مصرف دارو‌های معمولی بهبود پیدا می‌کنند و با توجه به افزایش تعداد موارد بستری کرونا معاونت غذا و دارو در حال تأمین دارو کرونا برای ۲ هزار بیمار بستری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: دارو‌های ضد ویروس رمدسیویر و فاویپیراویر و دارو‌های ضد التهاب دگزامتازون و متیل پردنیزولون که از دارو‌های اصلی برای درمان بیماران بستری کرونا هستند به همراه ۲۰ نوع داروی دیگر به اندازه نیاز در استان کرمانشاه ذخیره شده است.

محمدی با اشاره به افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه افزود: داروی مورد نیاز بیماران سرپایی کرونا در ۴۵ داروخانه منتخب کرمانشاه و داروخانه منتخب سایر شهرستان‌ها با همکاری سازمان‌های بیمه گر و پزشک‌های عفونی و متخصص ریه توزیع می‌شود.

او ادامه داد: داروی مورد نیاز بیماران بستری توسط بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و نیاز نیست خانواده‌ها از بیرون بیمارستان دارو تهیه کنند و تأمین دارو از خارج بیمارستان تخلف محسوب شده و مردم می‌توانند گزارش تخلفات را به معاونت درمان و یا سازمان غذا و دارو گزارش دهند.

محمدی با اشاره به پوشش بیمه‌ای دارو‌های کرونا، گفت: دارو‌های بیماران کرونا زیر پوشش بیمه قرار دارد و بیماران تنها ۱۰ درصد مبلغ دارو را پرداخت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به مصرف خودسرانه دارو به مردم افزود: دارو‌های کرونا بسیار عوارض گوناگونی داشته و روی سایر اعضای بدن مانند قلب و کلیه تأثیر منفی دارد و افراد مشکوک به ابتلای این ویروس باید با تجویز پزشک متخصص ریه، عفونی، داخلی و یا پزشک عمومی آموزش دیده بیماری کرونا اقدام به مصرف دارو کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار