آزادی ۲۳ هزار زندانی در میانمار

شورای نظامی میانمار از آزادی ۲۳ هزار زندانی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، شورای نظامی میانمار از آزادی ۲۳ هزار زندانی به مناسبت نخستین سال نوی بودایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در میان افزایش تنش‌ها و خونریزی‌هایی که در پی کودتای نظامی اول فوریه در میانمار به وقوع پیوست، حال اکنون قرار است به شماری از زندانیان عفو داده شود. هنوز مشخص نیست آیا زندانیانی که بعد از کودتای اخیر بازداشت شده اند نیز حضور دارند، یا خیر.

همچنین اعلام شده ۱۳۷ نفر از افرادی که برایشان عفو صادر شده، خارجی هستند که از کشور اخراج خواهند شد.

مخالفان کودتای ۱ فوریه که موجب براندازی دولت آنگ سان سوچی شد، مدت‌ها است که مبارزات خود را علیه ارتش با راهپیمایی‌ها و اعتراضات ادامه می‌دهند.

یکی از گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر که از نزدیک تحولات میدانی را در میانمار پایش می‌کند اعلام کرده است بیش از ۶۰۰ نفر در دو ماه گذشته در این کشور کشته شده اند. در میان این کشته شدگان بیش از ۴۰ کودک و نوجوان دیده می‌شود. حدود ۳ هزار نفر نیز بازداشت شده اند. یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره وقوع حمام خون و حتی جنگ داخلی در این کشور درصورت بهبود نیافتن اوضاع، هشدار داده است.

آنگ سان سوچی، رهبر سابق میانمار که در کودتای یکم فوریه دستگیر شد، چند بار با اتهامات مختلف ازجمله رعایت نکردن محدودیت‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا، نقض قانون ارتباطات از راه دور و تحریک اغتشاشات عمومی و فساد مالی روبه‌رو شده است.

همچنین درگیری‌ها در این کشور میان معترضان و نیرو‌های نظامی تا کنون به کشتار دست کم ۷۲۶ نفر منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار