فعالیت۲۶۵ سازمان مردم نهاد جوانان در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت:در حال حاضر تعداد ۲۶۵ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در این استان فعال است که از این نظر رتبه برتر کشوری را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت:در دولت تدبیر و امید حمایت مالی خوبی از طرح‌ها و ایده‌های این سمن‌ها انجام شده و در تعامل با صندوق کارآفرینی امید، اعتبارات و تسهیلاتی برای کارآفرینی جوانان اعضای این سمن‌ها اختصاص یافته است.

اوافزود:جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان‌ها به صورت ماهانه در ستاد استانی و شهرستانی برگزار می‌شود به طوری که از سال ۱۳۹۲ تاکنون موفق به برگزاری ۷۶۵ جلسه ستاد ساماندهی در استان و شهرستان‌ها شده ایم که در این جلسات، مصوبات ۶۸۱ جلسه کمیته‌های کارشناسی تخصصی ستاد ساماندهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اواضافه کرد:در زمینه آموزش‌های قبل از ازدواج که متولی آن اداره کل ورزش و جوانان استان است، تعداد یک هزار و ۳۲۵ کارگاه آموزشی ازدواج طی هشت سال گذشته برگزار شده که مخاطبان آن را دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، سربازان، کارگران کارخانه‌های بخش خصوصی و سایر اقشار در سراسر شهرستان‌های و حتی دهستان‌ها تشکیل می‌دادند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ تعداد ۱۲۸ هزار و ۲۲۰ برنامه توسط اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در راستای بزرگداشت هفته جوان، جلسات هم اندیشی جوانان با مسئولین، نشست چنددقیقه همدلی، پاتوق‌های فرهنگی جوانان، جشنواره استانی برترین‌های اوقات فراغت جوانان و اردو‌های گردشگری هویتی برگزار شده است.

بهتاج با اشاره به اقدامات فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان طی دولت تدبیر و امید گفت: تهیه و توزیع لباس ورزشی و تجهیزات و وسایل ورزشی در کمپ‌های ترک اعتیاد جوانان و نوجوانان و ماده ۱۶، توزیع هفت هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش مومنانه به ارزش تقریبی ۳۱ میلیارد ریال، جشن گلریزان برای آزادی زندانیان دیه غیرعمد به مبلغ ۹ میلیارد ریال و آزادی ۹ نفر زندانی، جمع آوری و توزیع بسته‌های معیشتی در حمایت از قربانیان بلایای طبیعی، میزبانی و برگزاری مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اخلاق و فرهنگ هواداری در ورزش برای کانون‌های هواداری در استان، تجلیل و تشویق در برنامه‌های ورزشی همگانی برای توسعه ورزش همگانی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

او پویش "خادم مثل حاج قاسم" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمک به بیماران نیازمند استان، بیش از ۹۰ مورد دیدار و تجلیل از خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران ورزشکار و جوان و غواص، برگزاری بیش از ۱۵۸۰۰ برنامه فرهنگی را از دگیر فعالیت‌های فرهنگی ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید برشمرد.

او از تجهیز نمازخانه‌های کلیه اماکن ورزشی آذربایجان شرقی طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: حسب فراوانی مراجعان، نماز به صورت جماعت یا فرادی در اماکن ورزشی استان برگزار می‌شود و برگزار هفتگی دعای توسل در روز‌های سه شنبه و زیارت عاشورا در روز‌های پنجشنبه در محل نمازخانه اداره کل ورزش و جوانان به طور مرتب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.