تبدیل ۶ بنای تاریخی در گرگان به واحد اقامتی پذیرایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۶ بنا در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به واحد‌های اقامتی و پذیرایی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: احیای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) که سال گذشته با بهره‌برداری چند بنای تاریخی با کاربری گردشگری شتاب گرفته است، جدای از اهمیت و ارزش فرهنگی‌اجتماعی به لحاظ تأثیرگذاری آن در توسعه گردشگری زمینه‌ساز افزایش درآمد و تقویت اقتصاد منطقه خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: در ادامه روند احیای این شهر تاریخی در حال حاضر ۶ بنا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در یک هزار و ۷۹۵ مترمربع عرصه و یک هزار و  ۱۰۸ مترمربع اعیان در حال مرمت و احیای بخش خصوصی است.

او گفت: این بنا‌ها شامل خانه‌های تاریخی احمد دوست (نونهال)، آسیابان و میرزائی با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی سفیدیان با کاربری پذیرایی، خانه تاریخی تقوی با کاربری مرکز تفریحی و سرگرمی و همچنین خانه تاریخی نیاکان با کاربری اقامتی است و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

تجری با اشاره به این‌که باهدف حفاظت، مرمت و احیای آثار تاریخی و ایجاد اشتغال پایدار در محدوده شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به این تعداد پروژه، ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری پرداخت‌شده است، بیان کرد: پس از بهره‌برداری از این واحد‌ها با کاربری گردشگری، زمینه اشتغال ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان گرگان فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: فعالیت‌هایی مثل مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی می‌تواند علاوه بر معرفی و احیای آثار تاریخی و فرهنگی این شهر تاریخی، موجب تأمین بخشی از نیاز‌ها در این حوزه و همچنین ایجاد اشتغال پایدار شود.

او یادآور شد: سال ۱۳۹۹ چهار بنای تاریخی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) شامل موقوفه ملاصنم (خانه خلیلی) با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی باقری‌ها گرگان با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی رضا قلی نژاد گرگان با کاربری مجموعه پذیرایی و خانه تاریخی شفیعی گرگان با کاربری اقامتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

 

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار