رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

افتتاح درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام

کریمیان از افتتاح درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، معاون سلامت دفاع زیستی سپاه استان، مدیر خدمات پرستاری، مدیر روابط عمومی دانشگاه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعی از اصحاب رسانه، درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام افتتاح شد.

 کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آیین افتتاح این مرکز ، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از همکاری و همراهی شایسته سپاه استان در راستای مبارزه با بیماری کرونا و خدمت به مردم و بیماران گفت: با افزایش بیماران کرونایی، این خطر استان را تهدید می‌کند که ظرفیت بستری بیمارستان ها تکمیل شود و جا برای بستری بیماران بعدی وجود نداشته باشد.

کریمیان افزود: سعی کرده ایم بیمارانی که دارای حال عمومی مناسبتری هستند را در منزل درمان کنیم و این مرکز برای بیمارانی است که نیاز به تزریق داروهای بیمارستانی دارند ولی نیاز به بستری ندارند و می‌توانند در منزل مراحل درمانی و قرنطینه خود را سپری نمایند.

او بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا که به این مرکز مراجعه می‌کنند، مورد ویزیت قرار می‌گیرند و داروهای تزریقی بیمارستانی به آنان تزریق می‌شود و میزان اکسیژن آنها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد: مراجعین به این مرکز توسط متخصصین داخلی مورد ویزیت قرار می‌گیرند و روند درمانی آنان مشابه بیمارستان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این مرکز با اهتمام و همکاری شایسته و ارزشمند سپاه استان راه اندازی شده، اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز و ارائه خدمات سرپایی به بیماران، از پرشدن ظرفیت اورژانس و بخش بستری بیمارستانی جلوگیری می‌شود و همکاران ما در بیمارستان با فراغ بال بیشتری می‌توانند به بیماران بستری در بیمارستان خدمات‌دهی نمایند.

کریمیان ، اظهار کرد: بیماری که در این مرکز ، خدمات درمانی دریافت می‌کند، اگر رو به بهبود باشد، روند درمانی وی سپری خواهد شد و اگر حال عمومی و شرایط مناسبی نداشته باشد، خدمات درمانی را در بیمارستان به عنوان بیمار بستری دریافت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به این که راه‌اندازی این مرکز و خدمات دهی به بیماران سرپایی کمک بسیار بزرگی به دانشگاه علوم پزشکی در جهت رفع دغدغه کمبود تخت بیمارستانی است، ادامه داد: از بیماران مبتلا به کرونا درخواست می کنیم که پس از اطمینان از ابتلا به کرونا در جهت جلوگیری از شلوغی بیمارستان و کمبود تخت بستری در مراکز درمانی، به این مرکز جهت دریافت خدمات بیمارستانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.