رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

گروه‌های در معرض خطر قرنطینه معکوس را رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از بیماران زمینه ای، افراد مسن و مادران باردار خواست قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه ممکن است در چند روز آینده امکان ارائه خدمت تخت‌های ویژه برای همه بیماران فراهم نباشد از بیماران زمینه ای، افراد مسن و مادران باردار خواست: قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

او با اشاره به افزایش شدید میزان ابتلا و شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های ویژه جهت ارائه خدمت به این بیماران بسرعت در حال تکمیل شدن است.


بیشتر بخوانید


شیرانی همچنین با بیان اینکه ابتلا به بیماری کرونا ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای بیماران زمینه ای، مسن سالان و مادران باردار داشته باشد اضافه کرد: توصیه علمی و کاربردی با توجه به شرایط موجود این است که این قشر علی رغم اینکه سالم هستند طی ۲ تا ۳ هفته آینده که بار ویروس در استان و جامعه بالا است از خانه خارج نشوند و مراودات اجتماعی خود را به حداقل برسانند.

او ادامه داد: اگر این قشر و کسانی که در معرض خطر هستند در این زمینه فعالانه عمل کنند و مراقبت‌های لازم را بعمل آورند انتظار می‌رود، افراد بدحال و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

شیرانی گفت: اگر گروه‌های در معرض خطر گرفتار بیماری نشوند شاید در سطوح جوانتر‌ها و کسانی که سالم هستند کنترل بیماری برای کادر درمان آسان‌تر باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.