حمایت از مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا با پرداخت تسهیلات

سرپرست فرمانداری ایذه گفت: برای حمایت از اصناف و کسب و کار‌هایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: ستاد ملی کرونا در واقع اجزایش از عناصر مختلف تشکیل دهنده حاکمیت هستند، از جمله این اعضا، نظام اقتصادی و بانکی است.

او افزود: این اعضا برای کمک به مشاغلی که تحت تاثیر کرونا و شرایط خاص آن مانند تعطیلی‌های مکرر و محدودیت‌های مختلف قرار گرفتند در حد بضاعت کشور یک سری تسهیلات در نظر گرفته است.

نبوتی ادامه داد: به دلیل اینکه شرایط استان خوزستان متفاوت بود و در پایان پارسال نسبت به بقیه کشور زودتر وارد شرایط قرمز و پیک چهارم کرونا شد با تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار و مسئولان یک فرصت دو ماهه برای این استان در نظر گرفته شد که امیدواریم ظرف ۲ ماه این تسهیلات به صورت صد در صد برای شهرستان جذب شود.

سرپرست فرمانداری ایذه ادامه داد: در ایذه یک هزار و ۳۹۰ متقاضی تشکیل پرونده دادند و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شد که از این تعداد ۹۹۶ پرونده معادل ۷۲ درصد کل متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کرده آن و ۳۹۴ ‏پرونده معادل ۲۸ درصد متقاضیان تاکنون منتهی به پرداخت نشده است، البته سهمیه ما بیشتر از این مقدار هم می‌تواند باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را جهت اطلاع رسانی به مشاغل و گروه‌های آسیب دیده، تعطیل و محدود شده در ایام کرونا جهت ثبت نام در سامانه کارا و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده و همچنین استفاده از حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به کار گیرند.

او گفت: بانک‌های شهرستان تمام تلاش خود را جهت جذب اعتبار، تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات موردنظر به مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده و یا بالاجبار تعطیل یا محدود شده به کار گیرند و مشاغل و افراد زیادی از کرونا متضرر شده‌است بنابراین باید تلاش کنیم که عده بیشتری از این فرصت استفاده کنند و تسهیلات خود را دریافت کنند، زیرا وام ۱۲ درصد هم یک کمک است.

نبوتی اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت ماه جلسات به صورت هفتگی با حضور تمام دستگاه‌های بخشی و بانک‌ها و موسسات اعتباری برگزار و گزارشی از اقدامات انجام شده داده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.