انتخاب هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: همزمان با کشور، انتخاب هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن‌دوست، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ۹۸۰ هزار نفر در اردبیل دارای برگه سهام عدالت هستند که نیمی از آن‌ها به صورت مستقیم و نیمی غیرمستقیم مدیریت سهام خود را در دست گرفتند.

او تصریح کرد: با آزادسازی سهام عدالت و امکان ورود آن به بازار بورس و امکان معامله در بازار سرمایه شرایطی برای دارندگان سهام عدالت به وجود آمده تا در صورت انتخاب روش غیر مستقیم بتوانند از سود معاملات برگه سهام خود در قالب شرکت سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل تعداد دارندگان سهام عدالت را در استان ۹۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۵۱۱ هزار نفر از این افراد روش غیر مستقیم را در مدیریت برگه سهام خود انتخاب کرده اند که باید با ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام امکان بهره‌مندی از مزایای برگه سهام خود را به روش غیر مستقیم در دست بگیرند.

وطن‌دوست افزود: افرادی در انتخابات ماه آینده هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت امکان رأی دادن خواهند داشت که در سامانه سجام ثبت اطلاعات کرده و کد بورسی دریافت کرده باشند.

او از ثبت‌نام ۳۵ نفر در انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خبر داد و گفت: البته تا ۲۸ فروردین ماه فرصت برای ثبت‌نام داوطلبان وجود دارد که انتظار می‌رود افراد با رشته تخصصی مدیریت بازرگانی و آشنا به بازار سرمایه در انتخابات ورود پیدا کنند تا امکان دفاع از حق و حقوق سهامداران برای آن‌ها فراهم آید.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی در سطح ملی صلاحیت علمی و تخصصی کاندیدا‌ها را مورد بررسی قرار داده و بعد از نهایی شدن لیست اسامی آن‌ها در هر استان اعلام می‌شود تا دارندگان برگه سهام عدالت که دارای شماره سجام هستند، بتوانند رأی خود را داده و افراد دارای صلاحیت را انتخاب کنند.

وطن‌دوست بیان کرد: در مهلت باقیمانده اگر سهامداری اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت نکرده، فرصت ثبت اطلاعات و گرفتن کد بورسی را دارد که امیدواریم در این فرآیند بدون تأخیر و تعلل امکان مشارکت همه دارندگان سهام عدالت در انتخابات اردیبهشت ماه فراهم آید.

او ادامه داد: ما حتی ۲۲ کارگزاری بورس و برخی از بانک‌ها را نیز برای مهیا کردن زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به مشارکت دعوت کردیم که امیدواریم در روز رأی‌گیری از ظرفیت و امکانات الکترونیکی آن‌ها برای برگزاری بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور و استان اردبیل استفاده کنیم تا ترکیب هیئت مدیره جدید شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مشخص شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.