طرح هایی از جنس اشتغال به همت ستاد اجرایی فرمان امام

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح کوچک اشتغالزا امسال در شهرستان گچساران اجرا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شایان نادری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این طرح های اشتغالزا بیش از ١۵٠ تا ٢٠٠  میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

نادری افزود: طرح های اشتغالزایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.

او بیان کرد: طرح‌ های کار آفرینی در قالب مدل اشتغالزایی اجتماع‌ محور در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

نادری ابراز کرد: برای هریک از طرح های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۶٠٠  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.

او افزود: هدف ستاد اجرایی امام از اجرای این طرح ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستاهاست.

نادری ادامه داد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آنها زیر هفت میلیون ریال است پرداخت می شود.

او اظهار داشت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات پنج سال با سود چهار درصد است.

نادری تصریح کرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های این ستاد اجرایی برای حمایت از اشتغال در این روستاهاست.

او ادامه داد: این ستاد برای اجرای٢۶٣ طرح‌ اقتصادی پارسال در این شهرستان ٩٠ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد که با پرداخت تسهیلات انجام شد. 

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.