اعطا مطرح کرد؛

چالش نظارت و حمایت در شورا/ برای هر موضوعی نمی‌توان استیضاح مطرح کرد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: تنها ابزاری که برای شورا پیش‌بینی شده است سیر تذکر، سوال و استیضاح است که از سوال آغاز و به استیضاح ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: چالشی که همواره در شورا نسبت به شهرداری و شخص شهردار با آن مواجه هستیم دوگانه نظارت و حمایت است.

وی ادامه داد: وقتی شورا شخصی را به عنوان شهردار انتخاب می‌کند، مسئولیت حمایت از او را برعهده دارد و همواره در دوگانه نظارت و حمایت با چالش مواجه می‌شود.

اعطا گفت: تنها ابزاری که برای شورا پیش‌بینی شده است سیر تذکر، سوال و استیضاح است که از سوال آغاز و به استیضاح ختم می‌شود، البته نمی‌شود برای هر موضوع ریز و درشت سوال را مطرح یا استیضاح را عنوان کرد.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در شورای پنجم به رغم اینکه مصوبات اجرا نشده وجود داشت و الزاماتی برای شهرداری ایجاد شد که اجرایی نشد، حتی یک مورد سوال از شهردار در صحن سوال نشد.

وی با بیان اینکه آیا شورای پنجم هزینه سیاسی استفاده مکرر از ابزار سوال از شهردار را می‌پذیرد؟ و آیا شورا هزینه استیضاح شهردار منتخب خود را می‌پذیرد؟ گفت: در طرح پیشنهادی ابزار‌هایی پیش بینی شده که وقتی مصوبه را گذراندیم، تضمین جدی برای اجرای آن وجود داشته باشد و شورا به نتیجه مورد نظر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار