تولید ۳۰ تن مرغ کشتار روز در گچساران

فرماندار گچساران گفت: ۳۰ تن مرغ کشتار روز در کشتارگاه صنعتی این شهرستان روز شنبه تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک روز یکشنبه در بازدید از توزیع مرغ کشتار روز در گچساران گفت: ۳۰ تن گوشت سفید در کشتارگاه صنعتی این شهرستان با ظرفیت چهار هزار قطعه در ساعت تولید و روانه بازار مصرف شد.

اتابک افزود: از این میزان گوشت سفید دولتی ۹ و نیم تن در کهگیلویه، چهار تن بهمئی ، ۲ تن باشت و یک و نیم تن به سپیدار یاسوج توزیع شد.

او بیان کرد: روزانه پنج تا ۶ تن گوشت گرم کشتار روز در کشتارگاه این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف می شود.

اتابک ابراز کرد: قیمت مرغ کشتار روز برای مصرف کنندگان ۲۴۹ هزار ریال است.

فرماندار گچساران گفت: نیاز مردم این شهرستان به گوشت سفید بیش از آن چیزی است که در کشتارگاه صنعتی این شهرستان کشتار می‌شود به همین دلیل جهاد کشاورزی  بایدبطور شبانه روز مرغ کشتار و در بازار عرضه  کند.

او با بیان اینکه ورود مرغ زنده به کشتارگاه صنعتی این شهرستان روزانه ثابت نیست افزود: به همین دلیل در برخی از ایام با کمبود مرغ به نرخ مصوب دولتی در چرخه توزیع در این شهرستان مواجه خواهیم شد.

اتابک ابراز کرد: در صورتی که گوشت مرغ کشتار روز به نرخ مصوب دولتی به حد نیاز در بازار توزیع شده باشد و عاملان فروش مرغ اقدام به گران فروشی کنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

لیلا عطا زاده مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۱۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار روز در شهر دوگنبدان توزیع شد.

عطا زاده افزود: توزیع مرغ کشتار روز طبق همین روال در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

او بیان کرد: مرغداری‌ ها موظف‌ اند براساس میزان استفاده از نهاده‌ های دولتی مرغ تولیدی را به قیمت مصوب به کشتارگاه‌ شهرستان عرضه  کنند.

عطا زاده ابراز کرد: کمبودی در تامین مرغ گرم در این شهرستان وجود ندارد و تلاش خواهد شد این محصول که جایگاهی در سبد کالای مردم دارد را از استان های همجوار تامین کنیم.

بیش از ۸۰ واحد صنفی در این شهرستان کار توزیع مرغ در این شهرستان را انجام می دهند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.