۲ گونه نیشکری مقاوم به شوری خاک و کم آبی در خوزستان کشت شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۲ گونه جدید نیشکری مقاوم به شوری خاک و کم آبی در موسسه تحقیقات نیشکر کشت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۲ گونه جدید نیشکری (پاکستانی یا هندی) مقاوم به شوری خاک و کم آبی در موسسه تحقیقات نیشکر کشت شد و در شرایط آب و هوایی چابهار رشد کرده اند که  پس از طی مراحل کشت و قرنطینه در موسسه تحقیقات نیشکر خوزستان کشت خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این گونه‌های جدید نیشکری با آب و هوای خوزستان سازگار است، بیان داشت: این ۲ گونه جدید پس از طی مراحل قرنطینه در موسسه تحقیقات و کشت در مزرعه جزو گونه‌های تجاری قرار بگیرد، همچنین گونه‌های جدید نیشکری نسبت به سایر ارقام، آب کمتری برای رشد نیاز دارند و این مزیت می‌تواند مزارع را در برابر تنش‌های کم آبی و خشکسالی مقاوم کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: موسسه تحقیقات نیشکر نگاه ویژه‌ای به ارقام و اهمیت جایگزینی آنها با گونه‌های جدید دارد که این خود به کشاورزی پایدار در خوزستان به عنوان قطب نخست کشت نیشکر کمک می‌کند.

ناصری در پایان گفت: وارد کردن هر گونه جدید نیشکر، بین ۵ تا ۱۵هزار دلار هزینه دارد و شناسایی این ۲ گونه و کشت آن در موسسه تحقیقات، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی در شرکت شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.