روستا‌های بخش سوسن ایذه با مشکل کم آبی مواجه هستند

بخشدار سوسن ایذه گفت: ۲۵ روستا در بخش سوسن این شهرستان، با کمبود آب مواجه هستند.

روستا‌های بخش سوسن ایذه با مشکل کم آبی مواجه هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین مرادی بخشدار سوسن ایذه گفت: ۲۵ روستای بخش سوسن در این شهرستان، با کمبود آب مواجه و حدود ۶ هزار نفر جمعیت، با این مشکل جدی رو به رو هستند.

او با اشاره به اینکه مشکل اصلی در این روستا‌ها نبود آب نیست، افزود: بخش سوسن از منابع آبی خوبی برخوردار است و در برخی روستا‌ها تاسیسات انتقال آب وجود دارد اما به دلیل مستهلک شدن، این تاسیسات کارآیی لازم را نداشته و به نوسازی و تعمیر اساسی نیاز دارند.

مرادی بیان داشت: در ۱۰ روستای بخش سوسن ایذه، هیچ گونه تاسیسات آبرسانی وجود ندارند و اهالی این روستا‌ها برای تامین آب شرب مورد نیاز خود با مشقت و سختی‌های زیادی دست وپنجه نرم می‌کنند و این موضوع نیازمند توجه ویژه مسئولان خوزستان هستند.

بخشدار سوسن ایذه تصریح کرد: به درخواست قرارگاه سازندگی سپاه و باهمکاری اداره آبفا این شهرستان طرح جامعی برای تامین آب این روستا‌ها آماده شد اما به دلیل تامین نشدن اعتبار تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

او در پایان گفت: بخش سوسن ایذه در کنار جاذبه‌های گردشگری دارای قدمت تاریخی نیز هست و وجود این جاذبه‌ها در کنار طبیعت کم نظیر آن در فصول ۴ گانه سال که هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارا است که قابلیت تبدیل شدن این بخش به یکی از مناطق گردشگری کشور را نیز دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.