بایدن به وضعیت بحرانی مرز‌های جنوبی، اعتراف کرد

بایدن، برای اولین بار پس از تصدی ریاست جمهوری، اوضاع مرز‌های جنوبی را بحرانی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ضمن دفاع از تغییر سیاست دولت خود در قبال پناهندگان، برای اولین بار از زمان آغاز ریاست جمهوری خود، از وضعیت مرز‌های جنوبی به عنوان «بحران» یاد کرد. تعداد مهاجران فقط در ماه مارس به ۱۷۲ هزار مورد رسیده بود.

او، روز شنبه به خبرنگاران گفت: «ما قصد داریم تعداد پناهندگان را افزایش دهیم. مشکل این بود که قسمت مربوط به امور مهاجران، در حال کار بر روی مشکلی بود که با حضور جوانان در مرز به وجود آمده بود. ما نمی‌توانستیم دو کار را همزمان انجام دهیم. اما اکنون قصد داریم تعداد پذیرش پناهجویان را افزایش دهیم.»

ماه پیش، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، به مردم اطمینان داد که همه در سازمان امنیت داخلی شبانه روزی کار میکنندتا در مرز‌ها دچار بحران نشویم. ما این چالش را مدیریت میکنیم.

منتقدان، علت این بحران را سیاست‌های مهاجرتی بایدن در انگیزه دادن به پناهندگان برای مهاجرت به شمال قلمداد می‌کنند.

روز جمعه، بایدن با امضای یک مصوبه ریاست جمهوری، مبنی بر محدودیت پذیرش ۱۵ هزار پناهنده و همان اندازه دولت ترامپ، در سال مالی ۲۰۲۱، خود را در گردباد انتقادات اعضای حزب خود قرار داد.

موج بی سابقه مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند، به معضلی لاینحل برای مقامات مرزی بدل شده است. دولت بایدن با اتخاذ سیاست عدم اخراج کودکان مهاجر و سپردن آن‌ها به اقوامشان در این کشور، چراغ سبزی را به مهاجران برای سرازیر شدن به سوی آمریکا نشان داد. در حالی که هیچ چاره‌ای برای آینده این کودکان در نظر نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار