دهقانی:

آب، برق، تلفن و گاز در مناطق زلزله زده گناوه وصل است/ خسارت‌ها بیشتر در حد ریزش دیوار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: آب،برق،تلفن و گاز در مناطق زلزله زده گناوه وصل است و شاید تعداد کمی از مشترکان روستایی برق نداشته باشند.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: از همان ابتدای وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در گناوه بیشتر نقاط مشکلی در زمینه خدمات آب و برق و تلفن نداشتند و فقط به صورت محدود در برخی روستا‌ها قطعی برق رخ داد که اکنون آن بیشتر آن برطرف شده و شاید تعداد کمی مشترکان روستایی برق نداشته باشند.

او ادامه داد: خسارت‌های وارد آمده به روستا‌ها بیشتر در حد ریزش دیوار و و ترک خوردگی دیوارها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر عنوان کرد: گروه‌های ارزیاب بنیاد مسکن در نقاط مختلف حضور دارند تا خسارت‌ها را بررسی و اعلام کنند. امیدواریم تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها مشخص شود.


بیشتر بخوانید


دهقانی بیان کرد: بالگرد اورژانس در دقایق اولیه پس از زلزله برای امدادرسانی به مصدومان به گناوه رفت، اما با توجه به تعداد کم مصدومان و آسیب دیدگی جزیی آنان، نیازی به استفاده از بالگرد نشد.

زلزله به تأسیسات آبرسانی گناوه و روستا‌ها خسارت نزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم گفت: زلزله صبح امروز آسیبی به تأسیسات آبرسانی شهر و روستایی گناوه وارد نکرده است و ابرسانی به صورت پایدار ادامه دارد.
عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق زلزله زده گناوه بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تامین آب آشامیدنی تیم‌های تعمیرات و نگهداری نیز در آماده باش هستند.

در همین حال جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز اعلام کرد که در زمان حاضر گروه‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق زلزله زده هستند، در صورتی که نیاز باشد چادر برای اسکان موقت مردم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۱:۱۱ امروز گناوه را در شمال استان بوشهر تکان داد.

این زمین لرزه در دیگر نقاط استان بوشهر و استان‌های همسایه یعنی خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم احساس شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.