سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس محتوای نشست امروز صبح این فراکسیون با مسئولان وزارت کشور را تشریح کرد.

غلامرضا نوری قزلجه سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای نشست امروز صبح فراکسیون خود با محمد جواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور و همچنین سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات گفت: موضوع انتخابات، تقویم انتخاباتی، ثبت نام نحوه برگزاری این رویداد با وجود شیوع ویروس کرونا و همچنین بررسی صلاحیت‌ها در دستور این جلسه بود.

نوری قزلجه بیان کرد: مسئله مشارکت با آرامش فکری مردم در انتخابات یکی از موضوعات مهمی بود که در نشست فراکسیون روی آن بیشتر بحث شد، افزون بر این حدود ۱۰ درصد از نامزد‌های انتخاباتی شورای شهر پس از استعلام از مراجع قانونی رد صلاحیت شدند که فراکسیون مستقلان ولایی مجلس یازدهم آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی تصریح کرد: مقرر شد جلسات پیگیر‌های در زمینه رد صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی داشته باشیم؛ در شرایط کنونی کشور به مشارکت بیشتر مردم نیاز است و با توجه به حمایت‌های همیشگی و قاطع مردم، باید به سمت حداقلی شدن رد صلاحیت‌ها رفت تا انتخابات پرشور تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت کشور تمهیدات مقدمات برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی را تشریح کردند؛ وزارت کشور مطالعات تطبیقی خوبی از حدود ۱۰ کشور برگزار کننده انتخابات در سال اخیر کرونایی را داشته‌اند و نتایج آن را با شورای نگهبان و مراجع نظارتی بحث گذاشتند که این مسئله نیز به فراکسیون مستقلان ولایی ارائه شد.

نوری قزلجه تصریح کرد: برخی از پیشنهاد‌ها و راهکار‌ها موانع قانونی دارد؛ برای نمونه برخی کشور‌ها انتخابات خود را در چند روز برگزار کرده‌اند که با توجه به متن قانون مبنی بر برگزاری انتخابات در روز جمعه، برداشت از قانون، برگزاری این رویداد در یک روز است.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی اظهار کرد: موضوع افزایش ساعات انتخابات از صبح زود تا حداکثر زمان تعیین شده در حال حاضر مطرح است.

وی بیان کرد: مسئولان وزارت کشور بیان کردند که برای حدود ۱۰ هزار حوزه امکان اجرای رای گیری الکترونیکی وجود دارد، این وزارتخانه همچنین مسئله اثرگذاری کرونا روی انتخابات و البته اثرگذاری انتخابات روی کرونا را بررسی کردند که راهکار‌های هم به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده که باید نتایج بررسی‌ها را در این ستاد ببینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار