استاندار: شاخص‌های توسعه‌ای سیستان و بلوچستان ارتقا یافته است

موهبتی گفت: استان در بیشتر شاخص‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها در رده‌های آخر قرار دارد اما تلاش‌های زیادی برای ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای در سال‌های اخیر و جبران این عقب ماندگی انجام شده اما تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی داریم.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: وضعیت بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت یازدهم ۱۷۷ کیلومتر و معادل ۰/۸۷ درصد از کل راه‌های استان بوده که هم‌اینک این میزان به ۳۳۴ کیلومتر معادل ۱.۴ درصد از کل راه‌های منطقه افزایش یافته است.

او  با بیان اینکه راه‌های اصلی در سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای دولت یازدهم یکهزار و ۷۰۵ کیلومتر بوده که این میزان به هزار و ۸۳۵ کیلومتر افزایش یافته افزود: جمع کل راه‌های روستایی آسفالته نیز در سال ۹۲ چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر معادل ۲۸ درصد از کل راه‌های استان بوده که یکهزار و ۱۵۰ کیلومتر در این دولت راه آسفالته ایجاد شده و این میزان به پنج هزار و ۹۵۰ کیلومتر ارتقا یافته‌است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: راه‌آهن چابهار- زابل- میلک نیز به عنوان یک مگاپروژه به طول ۷۳۰ کیلومتر هشت قطعه در دولت تدبیر و امید آغاز شد و هم‌اینک با صرف اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان به ۴۸.۶۳درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

او  با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه بزرگ ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص‌یافته تصریح کرد: بندر شهید بهشتی چابهار نیز قبل از دولت تدبیر و امید ۲.۵ میلیون تن ظرفیت داشت که با صرف ۷۰۰ میلیون یورو هم‌اینک به هشت و نیم میلیون تن ارتقا یافته است.

موهبتی با اشاره به اینکه باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان نیز به طول چهار هزار و ۲۶۵ متر و عرض ۶۰ متر در سال ۹۳ آغاز و با صرف اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید ادامه داد: عملیات تطویل باند فرودگاه سراوان نیز به طول ۲ هزارو ۱۶۵ متر نیز در حال اجراست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار